login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fotoalbum (Opgelost)

Offline p1n0 - 25/06/2007 10:38
Avatar van p1n0Nieuw lid hee hallo, ik ben bezig met het maken van een fotoalbum. Dat werkt allemaal perfect, alleen nu wil ik bij het overzicht van de albums alleen een liggende foto tonen. Ik weet dat je met getimagesize de formaten van de foto's krijgt, maar hoe selecteer ik nu de liggende foto?

1. $sql = "SELECT * FROM foto WHERE album=$album->id AND $formaat[0] > $formaat[1]";

werkt niet...

Weet iemand een oplossing?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 25/06/2007 10:44
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Die query gaat sowieso niet werken...
Wanneer je de afmetingen niet hebt opgeslagen in de database kan je het ook niet via een query doen. Dan zal je Alle afbeeldingen moeten ophalen dmv een query. Iedere afbeelding inladen en dan de afmetingen bepalen. Maar dit is nogal tijd en proces rovend. Ik zou aanraden om bij het opslaan van de afbeeldingen in de database ook de afmetingen erbij te plaatsen... Dan kan je het wel met een eenvoudige query uitvoeren 
Offline p1n0 - 25/06/2007 10:47
Avatar van p1n0 Nieuw lid ja precies, daar zat ik ook al aan te denken! Hoopte op een andere oplossing, omdat er al een zooi foto's in de db staan 
Offline Mad_Mike - 25/06/2007 10:48
Avatar van Mad_Mike PHP beginner nope...
wat je dan het beste kan doen is nu eenmalig een scritpt maken die de huidige afbeeldingen allemaal ophaalt uit de database. Deze dmv php gaat inlezen en de afmetingen bepaalt en die vervolgens weer in de database zetten. Maar evt wel een backup van je database voor het geval dat 
Offline p1n0 - 25/06/2007 15:34
Avatar van p1n0 Nieuw lid toch maar de breedte en hoogte in de tabel gezet, thx voor de hulp!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s