login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

samen optellen 2 rows sql (Opgelost)

Offline zwobbel - 16/06/2007 20:00
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hoe moet ik een query opstellen als ik het volgende wil:

aantal + aantal2 sorteren van groot naar klein.

Die aantal + aantal2 staan in de zelfde tabel in de database dus hoe tel ik die samen in die query?

dank bij voorbaad

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 16/06/2007 20:23
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Zo:
  1. SELECT SUM(aantal + aantal2) AS som FROM jouwtabel ORDER BY som DESC
:?:
Offline zwobbel - 16/06/2007 20:46 (laatste wijziging 17/06/2007 11:26)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Hmm ik heb nu zo de query:

1. $dProduction = mysql_query("SELECT SUM(geld_contant + geld_bank + aanvallers + verdedigers) AS totaal FROM leden ORDER BY totaal DESC")

En krijg deze error:
  1. You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 5
Offline Tuinstoel - 17/06/2007 12:09
  1. SELECT SUM(`geld_contant` + `geld_bank` + `aanvallers` + `verdedigers`) AS `totaal` FROM `leden` ORDER BY `totaal` DESC
Sommigen zijn niet dol op backticks, maar het kan misschien wel helpen, alhoewel ik het betwijfel. Maar uit de query zelf kan ik niet opmaken dat je ergens iets van een komma te veel hebt, en daarbij krijg je normaal deze foutmelding.
Offline zwobbel - 17/06/2007 13:21
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Steeds error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 5
Offline Ibrahim - 17/06/2007 15:05
  1. SELECT ( kolom1 + kolom2 ) AS totaal
Offline Rik - 17/06/2007 15:54

Crew algemeen
@siliecom
Idd dat moet het zijn, ik zat geloof ik een beetje verkeerd te denken in m'n vorige post... 
Offline zwobbel - 17/06/2007 16:12
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Als ik dit script uitvoer en ik zie het goed dan sorteert hij alles op geld contant en telt hij niet alles same zodat hij daarop de rangschikking doet.

Kan dit aan mijn php server liggen of aan het script?
Offline Rik - 17/06/2007 16:27 (laatste wijziging 17/06/2007 16:50)

Crew algemeen
Bij die van siliecom moet het sorteren er nog bij, dus:
  1. SELECT ( kolom1 + kolom2 ) AS totaal FROM tabel ORDER BY totaal DESC

Edit:
Ik was de FROM tabel vergeten. 
Offline zwobbel - 17/06/2007 16:45
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Nee die heb ik er aan toegevoegd dat was ik neit vergeten maar ik heb echt door dat php precies sorteert op enkel de eerste ingave. Het lijkt wel dat het script die collume niet optelt
Offline ikkedikke - 17/06/2007 16:52
Avatar van ikkedikke PHP expert probeer eens SUM(`cash`,`bank`) ipv +tekens.
Offline zwobbel - 17/06/2007 17:03
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Neen dan krijg ik
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '`geld_bank`,`aanvallers`,`verdedigers`) AS `totaal` FROM `leden` ORDER BY `totaa' at line 1
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s