Lid |
|
Ik heb hier bij de update tutorial gekeken en wat int forum geloerd maar word er niet echt wijzer van. opzich is het update script het enige nog dat ik moet hebben.
ik heb op dit moment een pagina met producten, bij elk product een knop "bewerk". als je op die knop klik, kom je op een pagina met het zelfde formulier als wanneer je een nieuw product toevoeg, alleen nu met de values van het product, zie hier onder ( klein stukje ):
<form action="productverander.php?pr_id=<?php echo $pr_id; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<table border="0">
<tr><td>Productnaam</td><td><input type="tekst" name="naam" value="<?php echo $obj['naam']; ?>"></td>
de action is productverander.php en die neemt het pr_id mee in de link. is het nou mogelijk om op productverander.php de update functie te gebruiken?
ik had dit:
$query="UPDATE producten WHERE product_id=$pr_id (naam, leverancier, prijs, aantal) VALUES ('$naam', ' enz.... ')";
uiteraard haal ik het pr_id op met het GET commando, maar als ik dit uitvoer krijg ik een mysql error ( hij zegt niet wat voor error )
kan iemand me hiermee helpen? en is het wel mogelijk om op deze manier te updaten of moet het heel anders? dit lijkt mij een logische en makkelijke manier opzich.
greetz
|