login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

GUI installatie maken

Offline Warbringer - 11/06/2007 11:26
Avatar van WarbringerOnbekend Jullie kennen allemaal wel programma's zoals een forum welke je d.m.v. een GUI kan installeren.

Je mysql gegevens, naam, password enzo invoeren en hij maakt je site zeg maar.

Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt?

Ik heb een al bestaand bestand genaamd config.php
Wat mensen invullen in mijn install.php moet daarin komen.

Enig idee hoe je dit het beste kan doen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 11/06/2007 11:56 (laatste wijziging 11/06/2007 11:57)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Wel meestal maakt zo een installer de config.php zelf aan met daarin de ingevulde gegevens, daarbij maakt hij ook via die gegevens de nodige tabellen aan op je database-server. Niet echt moeilijk om te maken, in je install.php komt gewoon een verzameling van create table -statements en een functie om je config.php aan te maken.

Eventueel indien nodig kan je in de installer ook nog chmod instellingen doorvoeren.

Op die manier staat alles direct goed en kan je de andere php bestanden die gebruik maken van die config direct gebruiken.
Offline Rens - 11/06/2007 11:56

Crew algemeen
PHP.net: fwrite
PHP.net: fopen
PHP.net: fread
Offline Warbringer - 11/06/2007 12:50
Avatar van Warbringer Onbekend ah oke dus bijvoorbeeld met sessions?
iemand geeft een usrename in en op het eind maak ik dan een config.php en doe je iets van:

1. <?php // kleur
  2. INSERT INTO admin (username, password) VALUES ($_SESSION['username'], $_SESSION['password'])
  3. ?>

ga het is proberen dankjewel 
Offline cloudstrife - 11/06/2007 13:01 (laatste wijziging 11/06/2007 13:01)
Avatar van cloudstrife PHP beginner ja de admin kan je direct toevoegen, eerst de tabellen aanmaken dan wel met je install.php
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s