Probeer gewoon eens voor te zorgen dat je voor je headers geen output hebt... Dit is namelijk helemaal niet zo moeilijk en maakt je script er ook beter en netter op.
ob_start() is gewoon een vieze oplossing om dit simpele probleem op te lossen...
Oh w8, ik had niet eens vermeld welke problemen ik had..
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/teamssx/domains/teamssx.nl/public_html/design/login.php:5) in /home/teamssx/domains/teamssx.nl/public_html/design/login.php on line 22
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/teamssx/domains/teamssx.nl/public_html/design/login.php:5) in /home/teamssx/domains/teamssx.nl/public_html/design/login.php on line 41
En vintage, er staat een stuk html daarboven ja,, maar dat is verders niet erg als het goed is,,
En hoe bedoel je geen outputs in me headers, ik snap je ffe niet
kben pas beginner in PHP srry..
of misschien heeft dit wel niet eens met niveau te maken, dat kan ook nog
Je probleem is wel degelijk output voor je header, zorg ervoor dat je allereerst je headers, cookies en sessies aanmaakt of verzend, dit zelfs voor enige html output dus dat wil zeggen ook geen
<html><head> en <title> enz...
Daardoor worden headers reeds verzonden en krijg je je header
allready sent error als je je header wil verzenden.
Citaat:
Heb je script opnieuw herschreven maar je moet wel nog enkele dingen aanvullen daar ik je loginconfig.php en je database niet heb kan ik niet verder testen, Alvast je opbouw van je script was zeer onduidelijk en volledig foutief ik hoop dat je wat opsteekt van mijn veranderingen. Ben morgen heel de dag online zit thuis met gebroken vingers. Als je wil wil ik je zeker even verder helpen
@mebus: dat is weer zo een alternatieve, volgens mij niet goede oplossing, echter als je het originele script bekijkt zal dat ook GEEN oplossing bieden!!!
REGEL BLIJFT, behandel eerst je PHP gedeelte en pas daarna je output verzenden, zo moeilijk is dat niet en eens je het te pakken hebt, leer je valid scripten en zal dit voor veeeel minder problemen zorgen in de toekomst.
en ob_start(), ob_end_flush() raad ik al zeker NIET aan.
klopt maar met je laatste post spreek je jezelf toch weer een beetje tegen met te zeggen:
Citaat:
een probleem voor die error omdat er output staat voor je session_start() kan je zo oplossen:
[..code..]
Zet dit neer in een .htaccess bestandje of zet in je php.ini session auto start daar op 1.
en PHP.net: ob_end_clean() ?? niet beter PHP.net: ob_end_flush()
met clean ga je gewoon de output buffer leegmaken en de output buffer af zetten. Met flush ga je eerst de output verzenden dan pas output buffer afzetten.
Ja euhhh sorry wist die laatste functie niet meer precies.. en die oplossing voor session_start vind ik zelf iig geen vieze oplossing want je vergeet iig niet meer om session_start boven aan je pagina neer te zetten.
En voor als ie toch ob_start gaat gebruiken gaf ik hem de "mogelijke" oplossing voor zijn probleem.
dat klopt, in .htaccess kan je dat perfect instellen en is idd gewoon dat je je sessies niet meer handmatig dient te starten, op localhost kan je PHP ook zo instellen of met iniset(); indien voldoende rechten.
Was geen commentaar op je hoor, gewoon aanmerkingen he zo leren we wat van elkander.:D
Hey mensen, sorry dat ik even een tijdje off was en niet reageerde,, maar khad een nogal drukke week,, ik zal morgen zo spoedig mogenlijk kijken of ik me fouten met deze hulp die in deze topics staat kan oplossen..