login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fotoalbum

Offline SilVeX - 05/06/2007 16:15
Avatar van SilVeXHTML beginner Goedemiddag,

Ik wil een fotoalbum gaan scripten met leuke javascriptjes voor slideshow etc. Maar ik wil ook dat ze gewoon in rijen van 3 naast elkaar en 5 onder elkaar worden weergegeven. Met een omschrijving erbij. Nu wil ik graag van jullie weten wat de beste manier is om dit te doen? Ik zit zelf met de volgende 2 manieren in mijn hoofd:

Citaat:
Je kan ze uploaden via een field, daarin geef je een omschrijving mee. . Dan met een while loop uitlezen en die dan inclusief omschrijving meegeven

Of optie 2:
Citaat:
Je kan gewoon je hele foto map via ftp op je server zetten. Vervolgens lees je heel die directorie uit en kan je de naam veranderen en de naam dus als omschrijving gebruiken

Iemand tips voor een fotoalbum?

Alvast bedankt

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Grayen - 05/06/2007 16:59 (laatste wijziging 05/06/2007 17:01)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Als je er een beschrijving bij gaat doen zou ik voor de eerste gaan, want qua extra werk schilt het volgens mij niet zo veel. Het is namelijk een redelijk gedoe om bij elke afbeelding dan een beschrijving als naam te geven, stuk minder gebruikersvriendelijk.

Ik zelf zet nooit bij foto's een beschrijving, omdat ik het veel handiger vindt om een mapje up te loaden via FTP, dan iedere foto apart te plaatsen.
Offline SilVeX - 05/06/2007 19:27
Avatar van SilVeX HTML beginner Grayen:
Ik wil het dan ook wel zo doen denk ik, maar hoe doe jij het dan? (andere mensen mogen ook een mening geven graag). Je hebt je website dan in in een bepaalde map en dan maak je een map aan als:
/albums/
en dan laat je die weer uitlezen? Op andere mappen? En die mappen zijn dan de namen van de albums? En dan uit die mappen de foto's uitlezen?
Offline Grayen - 05/06/2007 20:19
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ja, precies. Dus je hebt een map met daarin allerlei mappen (dat worden de albums). Deze mappen lees ik uit en geef ik een mooie opmaak met links, zodat het de albums voorstellen. Als je dan op zo'n album klikt komt er in de url te staan bijv. ?dir=albumnaam. Als de variable dir in de url staat, dan lees ik die map uit (waarin dus alle afbeeldingen staan). Die afbeeldingen geef ik dan ook weer mooi weer en vanaf daar kan je creatief wezen, je kan gewoon simpel een id in de url meegeven (wat de array key voorstelt) om zo maar een afbeelding weer te geven of je kan gebruik maken van scripts zoals lightbox.

Het positieve van deze aanpak is dat het heel simpel is in gebruik. Je upload de map in de map met alle albums en klaar. Kan niet simpeler .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s