login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

checkbox alert message

Offline Warbringer - 05/06/2007 14:36 (laatste wijziging 05/06/2007 14:44)
Avatar van WarbringerOnbekend Is het mogelijk wanneer iemand de 'ik ga akkoord' checkbox niet heeft ingevuld, hem een pop up te laten zien?

1. <?php
  2. if(empty($_POST['akkoord']))
  3. {
  4. echo "<script language=\"javascript\"> alert('u moet akkoord gaan'); </script>";
  5. }
  6. ?>

dat werkt MAAR heb wel een wit scherm, en de ingevulde dingen zijn weg! wat ik wil is dat wanneer ze op OK drukken dat je in dat scherm blijft en dus niet verder gaat. Hij kijkt dan eerst of die leeg is, zo ja dat javascript anders gaat hij verder met de PHP zeg maar...
denk dat jullie mij wel begrijpen 

Citaat:
Marten Edit
CodeTags + PHP tags vergeten!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 05/06/2007 14:54
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Maak er een javascript functie voor die getriggert wordt bij het 'onsubmit'-event van je form.
Let op dat je Javascript uit kan zetten en dan heb je geen beveiliging meer. Beter is het dus om gewoon met PHP te controleren en niets te doen met Javascript. Voor dat alertje hoef je geen risico's te nemen.
Offline Warbringer - 05/06/2007 15:04
Avatar van Warbringer Onbekend Heb je gelijk in ja, kan ik met PHP ook zoiets doen dan? of een ASP on-trigger iets? dat je een popup krijgt zeg maar zonder naar een nieuw scherm te gaan zoals je vaak met php doet?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s