login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Defragmenteren (Opgelost)

Offline Pellens - 30/05/2007 02:05
Avatar van PellensPHP interesse Hi

ik heb een tabel met PHPMyAdmin waarin verschillende namen en adressen staan, met elk een uniek ID.

Nu zijn er een paar rijen verwijderd, waardoor de ID's nietmeer opeenvolgend zijn. Is er een manier om ze terug te 'defragmenteren' zodat ze elkaar allemaal terug opvolgen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DenMette - 30/05/2007 06:34
Avatar van DenMette PHP gevorderde En waarom zou dit nodig zijn. Hier wordt regelmatig achter gevraagd ens telkens opnieuw zegt iedereen.

Een ID is een unieke waarde die telkens opnieuw wordt opgeteld. Laat het voor wat het is en laat die ID maar gewoon stijgen.
Offline Grayen - 30/05/2007 07:12 (laatste wijziging 30/05/2007 07:13)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik snap niet waarom mensen dit willen? Alsof het dan mooier en netter zou zijn.. Het enige wat je doet is juist van alles een rommel maken, want er zou maar net een id gekoppeld zijn aan een andere tabel, database verpest. En zelfs daar kan je misschien wel wat op vinden, maar dan zijn er altijd nog mensen die ene link op uw site hebben gezet met een id erin. Al die geplaatste links in topics en dergelijke kloppen dan ook niet meer. Geen slim plan ;).
Offline Dolfje - 30/05/2007 07:49
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Als je dit echt wilt, kan je dit.
Je gaat in je phpmyadmin en verwijderd de kolom id en voegt dit opnieuw toe met 'auto_encrement', dan begint hij opnieuw te tellen en hebben ze allemaal een opvolgend nummer.

Toch zeg ik ook dat het geen slim plan is, omdat dan je unieke id-waarde veranderd.
Offline Pellens - 30/05/2007 13:51
Avatar van Pellens PHP interesse Merci Dolfje, de oplossing was idd logisch...
@ Denmette & Grayen:
Het is handig als je gegevens van 1 rij per pagina weergeeft, en telkens met een link volgende naar het id+1 gaat...
Offline bertmelis - 31/05/2007 19:11
Avatar van bertmelis PHP interesse Dat laatste doe je door LIMIT achteraan je query te gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s