Ben druk bezig een eigen radio op te zetten.
Nu wil ik random muziek(mp3) afspelen die voortkomen
uit een database.
Dit is mogelijk met php/mysql, maar hoe?
Mvg, Rvb
16 antwoorden
Gesponsorde links
Abbas - 25/05/2007 20:18 (laatste wijziging 25/05/2007 20:19)
Crew .NET
Natuurlijk, je steekt alle titels in de database en zorg ervoor dat ze elk een eigen ID hebben, daarna haal je deze op en steek ze in een array. Je maakt een random getal dat ligt tussen 0 en het laatste ID van de database. Dat getal is dan het zoveelste element uit de array dat wordt gebruikt, dat element z'n ID gebruik je dan om de titel op te halen en het nummer af te spelen. Na dat het nummer gedaan is maak je een nieuw random getal (automatisch dan)... Snap je?
@titjes: jouw manier is alleen goed als de ID's 1-2-3-4-5-6-7-.. zijn
maar dan wordt er niets afgespeeld als bv 4 wordt gedeleted en het random getal 4 is..
(ik sukkel daar ook een beetje mee )
@beneden: ik heb altijd een punt xD
Abbas - 25/05/2007 20:39 (laatste wijziging 26/05/2007 02:39)
Crew .NET
@hierboven: je hebt een punt DAMN
Dan geldt de code hieronder alleen als de ID's elkaar netjes opvolgen (denk ik)... Maar je kan het in ieder geval eens proberen!
En toch denk ik dat m'n scriptje werkt, want als er een ID niet meer instaat zal het ook niet meer in de array verschijnen:
array_element: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6
id uit database: 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11
Dan maakt het niet uit want het random getal zou hier zo gekozen worden: $getal = rand(0, 6);
En dan heb je een ID uit de DB en dat bestaat zoizo, dus ik denk dat het MOET werken...
Dat had wel opgemerkt zo... Daarom mag ik toch nog zelf ook wel iets posten?:p Anders had nog wel wat commentaar gelevert op je script en dat deed ik toch niet?:)
Hoop dan ook dat je iets van mijn script leert:) Dan kan je het ook later als er weer een soortgelijk topic is als dit dit vertellen:)