login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vraag over een statement

Offline BaddyZ - 22/05/2007 12:17 (laatste wijziging 22/05/2007 12:20)
Avatar van BaddyZNieuw lid Hallo ik heb een vraagje

Als ik deze statement invoer dan krijg ik een error:

1. $resourceRechten = mysql_query("SELECT rechten FROM gebruiker WHERE klantid =".$_SESSION['id']) or die(mysql_error());

En als ik het zo invoer dan krijg ik geen error en dan werkt de statement dus wel:

1. $resourceRechten = mysql_query("SELECT rechten FROM gebruiker WHERE klantid ='".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());

waarom krijg ik bij de eerste eigenlijk een error, ligt het aan de quotes?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 22/05/2007 12:42
Avatar van Ultimatum PHP expert Wat voor een veld is klantid? Wat bevat $_SESSION['id'] (int, string...) En welke foutmelding krijg je?
Offline BaddyZ - 22/05/2007 12:55
Avatar van BaddyZ Nieuw lid klant id is een int met auto increment.
en session['id'] bevat klantid

gewoon een error ^_^ als ik dan een fetch wil gebruiken dan werkt hij bij de Eerste statement het niet, bij de 2e dus wel 
Offline marten - 22/05/2007 13:00 (laatste wijziging 22/05/2007 13:01)
Avatar van marten Beheerder session id is waarschijnlijk geen numeriek veld maar is het varchar. Daarom moet het tussen quotes ( ' ' ) Je zal waarschijnlijk de error krijgen van dat session_id geen veld is.
Offline Thomas - 22/05/2007 13:21
Avatar van Thomas Moderator Waarschijnlijk is zijn sessie nog niet gestart op het moment dat hij die query uitvoert. Het eerste codefragment levert dan een syntax-fout op in de MySQL, in het tweede codefragment niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s