Ik heb zo'n 400 mailadressen in een wordpad bestand onder elkaar staan. Dus:
email@email.com
email2@email.com
Hoe ga ik te werk als ik al deze 400 mensen een HTML mail wil sturen?
PhP mailer gebruiken? Zijn hier scripts voor te downloaden? Voor de html mail weet ik dat je naar de headers moet kijken, alleen kan ik handig ergens mijn 400 adressen invoegen?
Kortom ik zou graag meer informatie willen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Gewoon eerst in een database stoppen die handel. Dan moet je zorgen tot je elke email nummert met een reeks van verzending. Dus bv. de eerste 50 met nummer 1 als verzenden. de tweede reeks van 50 met 2 enzovoort.
Dan zorg je ervoor dat je een script maakt die via de mail functie de e-mail zend. Je leest een bestand uit(database is iets teveel van het goede) met het nummer van de reeks. bv. 1 dan zend die een e-mail naar de eerste 50. Dan zet ie het naar 2 en als ie klaar is refresht ie de pagina en zend ie een mail naar de volgende reeks dan zet ie het op 3 enzo verder tot er geen e-mail reeksen meer zijn. dan zet ie het weer op 1. Klinkt een beetje ingewikkeld maar dat is zo een beetje hou ik het zou doen en misschien nog wel anderen. De reeksen zijn niet nodig maar is wat makkelijker om te weten welke e-mail addressen iets op een ogenblik moeten ontvangen. Wat je nooit doet bij massa e-mailen is dus alle mensen een e-mail zenden omdat veel te zwaar is voor de web- en mailserver.
*sigh* mass mail met PHP.net: mail zekers (lacht zich dood :/). Je moet een pop3 (of is het nu smtp?) script gebruiken. Er staat hier een pop script. Ik zou er eens inkijken en als je er vragen over hebt moet je ze maar stellen.
Hier is een code om alles in een database te zetten. Ik heb het niet getest, omdat ik zelf niet over een mailserver beschik. Ik ben ervan uit gegaan dat je over een MySQL database beschikt.
<?php
# MySQL connectie zooi... hierboven.
$iMax = 10; # Het maximale aantal berichten dat per keer verstuurd worden.
$sSubject = 'Het onderwerp';
$sMessage = 'Dit is het bericht dat naar iedereen wordt gestuurd.';
# Om HTML te kunnen versturen in je mailtje.
$sHeaders = 'MIME-Version: 1.0'."\r\n";
$sHeaders .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1'."\r\n";
# Deze headers zijn optioneel.
$sHeaders .= 'From: Naam <jouw@email.adres>'."\r\n";
if(($rRows = mysql_query('SELECT adres FROM email')) !== false)
{
$iCounter = 0;
$aTo = array();
while(($aRow = mysql_fetch_assoc($rRows)) !== false)
{
$iCounter++;
$aTo[] = $aRow['adres'];
if($iCounter == $iMax)
{
mail(implode(', ', $aTo), $sSubject, $sMessage, $sHeaders);
$iCounter = 0;
$aTo = array();
}
}
}
?>
<?php
# MySQL connectie zooi... hierboven.
$iMax=10;# Het maximale aantal berichten dat per keer verstuurd worden.
$sSubject='Het onderwerp';
$sMessage='Dit is het bericht dat naar iedereen wordt gestuurd.';
Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in /home/site/domains/site.nl/public_html/insert.php on line 2
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/site/domains/site.nl/public_html/insert.php on line 2
Warning: Unexpected character in input:'\'(ASCII=92) state=1 in /home/site/domains/site.nl/public_html/insert.php on line 2
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/site/domains/site.nl/public_html/insert.php on line 2
Ik ben zelf ook bezig om te kijken of ik het kan oplossen, maar ik denk niet dat ik eruit kom, vandaar dat ik de foutmelding even post. Bedankt voor je code trouwens. Bovenstaande fouten deden zich trouwens voor in insert.php
Nee die headers gaan werken ook niet. En ik heb het script al werkend, alleen komt hij niet aan in hotmail,wat dus aan de headers zal liggen? Of instelling van de host aan de SMTP server ofzo?
$headers .= "Return-Path: Mail-Error <" . Bladie . ">\r\n";
Waarom escape je 'Bladie'? Moet dat een variabele zijn? Dan moet er een '$' voor.
Moet het text zijn? Dan moet je het niet buiten quotes halen.
Nee komt ook niet in ongewenst. Hij komt gewoon helemaal niet aan. En Dark_Paul die header heb ik er ook maar bij gezet, omdat hij anders ook niet aan kwam. Dus ik dacht, ik probeer het ;) Maar helaas