login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql of Sqllite

Offline Flex1986 - 15/05/2007 09:28
Avatar van Flex1986Gouden medaille

Senior Member
Ik wil in een database gegevens die ik van een programma krijg opslaan. Dit kan oplopen tot ongeveer 60.000 rijen. Nu wil ik het makkelijk toegankelijk houden voor iedereen. SQLlite zodan erg makkelijk zijn aangezien ze geen speciale dingen hoeven te installeren.

Een paar vragen over wat jullie ervaringen zijn met deze 2 database types.

1. Wat is sneller met 60.000 rijnen MySQL of SQLlite?
2. Is dat verschil aanzienlijk?
3. Ik wil dat gegevens van bijvoorbeeld 31 dagen automatisch worden verwijdert. Kan dit? Zo ja hoe?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 15/05/2007 09:43
Avatar van marten Beheerder 1. SQLLite is iets sneller wanneer dit met de goede Lib geinstalleerd word. Deze LIB is namelijk speciaal voor PHP ontworpen. Als je de 'standaard' LIB hebt die is gemaakt voor alle toepassingen die met SQLLite / MySQL werken.
2. Op zoveel rijen is het best aanzienlijk denk ik.
3. Dit kan met een cronjob. Je zal dan wel in elk tabel een datetime veld mee moeten geven met de waarde wanneer het aangemaakt is.
Offline Flex1986 - 15/05/2007 09:56
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Heb een datecreated en een datemodified in unixtimestamp. Dus dat moet wel lukken. Jij adviseert me dus sqllite met de standaard sqllite extension binnen apache?

Het moet op zowel windows en linux kunnen werken trouwens. Weet niet of dat problemen geeft?
Offline marten - 15/05/2007 09:59 (laatste wijziging 15/05/2007 09:59)
Avatar van marten Beheerder Nou niet echt binnen Apache maar je moet PHP dus opnieuw compilen met die andere library. Ik adviseer inderdaad SQLLite omdat ik van MySQL weet dat ze daar in de nieuwe MySQL 5.2 veel beter mee gaan werken. Verder maakt het niet echt uit of je Linux of Windows gebruikt volgens mij.
Offline Flex1986 - 15/05/2007 10:09

Senior Member
Alvast bedankt voor je advies, Ik wacht nog even wat meer informatie af van andere gebruikers. En zal als ik thuis ben even kijken of het gaat lukken qua compilen enzo. Het pakket moet voor iedereen bruikbaar blijven dus of compilen van php etc ook bruikbaar is voor huis-tuin en keuken gebruikers weet ik dus nog niet.
Offline marvelade - 15/05/2007 10:24
Avatar van marvelade Nieuw lid enige nadeel van sqlite is naar 't schijnt (ik heb er ook geen ervaring mee) dat je maar 1 datatype hebt
Offline Flex1986 - 15/05/2007 10:28 (laatste wijziging 15/05/2007 10:29)

Senior Member
Ja dat las ik inderdaad ook op internet. De enige mogelijkheid die die ondersteunt is varchar.

http://discuss....4.281660.5 hier staan trouwens wat voors en tegens. Maar zoek echt even naar gebruikerservaringen van leden van sima.
Offline Mad_Mike - 15/05/2007 11:31
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik gebruik momenteel ook een SQLite database voor een project. De rede dat ik het gebruik is omdat er geen licenties aan vast zitten (dit project gaat waarschijnlijk closed source commercieel worden uitgebracht), eenvoudig in gebruik is (vrijwel niets extra's nodig om te gebruiken), zo goed als geen snelheids verschil te merken valt met MySql (gebruik 2 tabellen met minder dan 10000 records)
Offline ikkedikke - 15/05/2007 15:34
Avatar van ikkedikke PHP expert een ander voordeel van sqlite is dat het geen gezeik geeft met firewalls.
een nadeel is dat het op dezelfde computer moet staan of je moet direkt toegang hebben tot de map waar je je database opslaat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s