login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mkdir probleem (Opgelost)

Offline sicco - 12/05/2007 11:04
Avatar van siccoLid Op mijn site heb ik in een map het bestand toevoegen.php staan, waarbij je een nieuwe categorie kunt toevoegen waarbij in de map categorieën dan weer een map wordt aangemaakt met de naam van de aangemaakte categorie. Deze map categorieën staat in dezelfde map als toevoegen.php
Nu heb ik dit:

1. mkdir("categorie/".$categorie, 0777);

$categorie is hierbij de naam die verzonden wordt bij het invullen van de form. Maar als ik dit doe krijg ik als melding:

1. Warning: mkdir() [function.mkdir]: No such file or directory etc

Terwijl die map toch echt bestaat en tevens gechmod is. Weet iemand hoe dit komt?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 12/05/2007 11:13
Avatar van WimJ Grafische gevorderde als die map al bestaat.. kan die niet nog eens die map maken hé..:|
Offline sicco - 12/05/2007 11:47
Avatar van sicco Lid Sorry ik heb het niet duidelijk verteld m,aar hij geeft dus aan no such file or directory, en daarmee doelt hij op de map categorie, terwijl die toch echt bestaat 
Offline Ultimatum - 12/05/2007 11:51
Avatar van Ultimatum PHP expert Weet je zeker dat het path goed is? En bestaat $categorie wel? Gebruik het hele path anders, dus eerst $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] en vanaf daar verder werken. Ook is de mode standaard 0777 voor mkdir dus het is niet nodig dat je die erbij zet maar het kan geen kwaad..
Offline sicco - 12/05/2007 11:57 (laatste wijziging 12/05/2007 11:57)
Avatar van sicco Lid document root heeft geholpen thnx 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.385s