login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Checkboxen

Offline gothmog - 09/05/2007 16:03 (laatste wijziging 09/05/2007 16:10)

Ik ben bezig met het maken van een webshop.
Nu zit er bij de adminpanel een pagina om een product toe te voegen. Daar kun je kiezen tussen verzend en betaalmethoden om die bij het product in/uit te schakelen.

Maar hoe kan ik dat het best in de database zetten?
Ik dacht ongeveer zo:
id:1/0-
1:0-2:1-3:1-4:1-5:0 enz.
Maar wat nu als er een betaalmethode weggaat?
ZIjn er andere manieren om het handig in de database te zetten?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 09/05/2007 16:17
Avatar van marten Beheerder Product tabel
product_id,
product_naam,
betaalmethode varchar(20)

Betaalmethodes
betaalmethode_id,
betaalmethode_naam

Vervolgens sla een product op met de betaalmethode komma gescheiden (implode) dus:

1,3,5,6,7
Vervolgens kan je met explode het weer uit elkaar pakken.
Offline Grayen - 09/05/2007 16:23
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ook erg makkelijk is de functie serialize dan is de lengte van de string in je database wel groter, maar het is makkelijker in gebruik.

Je maakt gewoon een array met als key de id en als value de waarde 0 of 1 en deze seralize je. De string die je dan krijgt stop je in de database. En als je de gegevens er wilt uithalen voer je gewoon unserialize uit en je krijgt je array weer terug. Dan is het erg makkelijk om er een id uit te halen of toe te voegen.
Offline gothmog - 09/05/2007 16:37
Avatar van gothmog Lid Hmm jah, dan lijkt me die van marten toch het makkelijkst en best.

Maar ik bedenk me net dat als er een betaalmethode bij komt of weg valt de gebruiker alle producten moet updaten. Dus ik maak denk ik toch maar de betaalmethodes meteen voor alle producten hetzelfde...
Toch allebei bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.241s