login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Subcategorie na Categorie selecteren (Opgelost)

Offline BigBug - 06/05/2007 13:28
Avatar van BigBugPHP expert Ik ben bezig met een webshop maar ik zit met een probleem.
Bij het toevoegen van een artikel moet de gebruiker eerst een categorie kunnen selecteren uit een dropdown. Als deze geselecteerd is moeten de subcategorieen worden opgehaald en in een volgende dropdown gestopt worden.. Dit zal met JS/Ajax moeten, alleen kan ik geen van beide.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe? 

Alvast bedankt,
Bug

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 06/05/2007 13:31
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde in principe kan het ook met php hoor, alleen zal dan de pagina gerefresht moeten worden.

gewoon iets maken als:
  1. <?php
  2. if (isset($_GET['cat']))
  3. {
  4. //echo je categoriedropdown
  5. //echo je subcategoriedropdown
  6. }
  7. else
  8. {
  9. //echo je categoriedropdown
  10. }
  11. ?>

en bij het kiezen van de categorie stuur je de gebruiker gewoon door naar dezelfde pagina, maar dan met ?cat=..... in de url.
Offline Dark_Paul - 06/05/2007 13:33
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde En mbv. Javascript kan je de keuze van de dropdown meteen in de URL flikkeren.
  1. onclick="javascript: window.location='shop.php?cat='+this.value;"

Bij elke option toevoegen.
Offline BigBug - 06/05/2007 13:36
Avatar van BigBug PHP expert Ik zal het inderdaad maar met refreshes doen, maar ik wil eigenlijk zonder 
Offline Stefan14 - 06/05/2007 13:38
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ok, denk je nog wel om de nodige beveiliging, want dat heb ik in mijn scriptje nog niet ingebouwd omdat het om een klein voorbeeldje ging.
Offline BigBug - 06/05/2007 13:45
Avatar van BigBug PHP expert Tuurlijk den ik daaraan. Maar ik zit er nu aan te denken hoe ik het ga fixen. Want bij het toevoegen komt er een heel formulier te staan. Zodra je de categorie geselecteerd hebt moet de pagina refreshen.. Hoe doe ik dat?
Offline Stefan14 - 06/05/2007 13:48
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde je kunt gewoon header("Location: bestelformulier.php?cat=".$_POST['cat']); doen.
Offline BigBug - 06/05/2007 13:50 (laatste wijziging 06/05/2007 14:05)
Avatar van BigBug PHP expert Nope, want dan moet je eerst op een submit knop drukken, en dat wil ik dus niet.

Edit: Het is opgelost dmv het bovenste scriptje: http://www.anou...menu.shtml
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s