login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verwijderen uit andere tabel

Offline sir_green - 02/05/2007 17:04
Avatar van sir_greenPHP interesse Ik heb een leden tabel waar in opgeslagen wordt hoe lang het geleden is dat een lid een laatste handeling gedaan heeft. Is dit minder dan 300 sec en is zijn status 'Online' dan moet hij die IP adressen selecteren en uit in een andere tabel de rijen waar dat IP adres in staat verwijderen

HEeft er iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt 

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Godlord - 02/05/2007 17:31 (laatste wijziging 02/05/2007 17:33)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Lees insert, update, select, delete van mySQL door in tutorials. Ik ga geen code typen omdat ik anders bij error 406 op Sima uitkom dat nog steeds niet verbeterd is.

Je kijkt of de persoon een cookie heeft met daarin het ID nummer van de account of de username. Via de username of ID doe je een select where toepassen en dan mysql_num_row() of zoiets op de verzonden query. Als dat 0 is dan bestaat de gebruiker niet. Is het iets anders dan bestaat ie wel. Heeft de persoon geen cookie dan is het gewoon een bezoeker. Bij bezoeker ga je gewoon ID 0 gebruiken. In mySQL maak je tabel voor de online mensen met IP, ID, TIJD en nog andere dingen misschien als dat nodig is. Je kijkt na of de IP al bestaat IP krijg je via $_SERVER['remote_addr'] bestaat ie dan update je de IP met het ID en bij de tijd time() + 300 of gewoon time() dit doe je met UPDATE ... WHERE ip = ip anders insert je gewoon de zooi. TIJD -> time(); of time() = 300; IP -> $_SERVER['remote_addr'] en ID met het ID dat je hebt gekregen van de cookie of als er geen cookie bestaat gewoon 0. Dan kijk je de tijd na met het script. DELETE FR OM ... WHERE TIJD = hier vul je in time() als je time() + 300 heb gebruikt waar je tijd toevoegde of update anders vul je in time() - 300 als je time() had gebruikt. Als je dan wilt nakijken wie er online is kan je via mysql_num_row dit doen. Je selecteerd eerst waar id = 0, daar neem je mysql_num_row van de verzonden query en je hebt je bezoekers. Dan doe je net hetzelfde voor je gebruikers alleen dan met id != 0 daar heb je bezoekers.

Beetje veel uitleg en misschien onbegrijpelijk maar zolang die error 406 er is kan ik geen mySQL code geven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s