Onbekend |
|
Zie voor je eerste reactie de posts tussen mijn eerste en jouw laatste reactie.
Over het tweede: je geeft inderdaad aan waar de fout zit, niet wat er fout is, althans niet op een behoorlijk manier. Daar had ik het over, je kon het totaal niet onder woorden brengen. Voorkauwen is zeker niet de manier.
Citaat: Om nog even te muggenziften omdat iedereen elkaar altijd verbeterd, wou is geen goed nederlands woord. Ik wou, zij wouden Je vraagt erom...
- 'wou' als gewone verleden tijd ev. van 'willen' is helaas al doorgedrongen tot het 'Groene Boekje', wat hierover zeiken minder overtuigend maakt.
- Dat zeiken doe ik zelf ook, maar dan wel goed. Hier uit ik een wens (duidelijk met ironie). In het Nederlands (dat moet dus met een hoofdletter, jongeman), dat grammaticaal vrij los en versimpeld is, kan je dan naast 'zou + infinitief' ook de verleden tijd gebruiken. Dat is het enige geval waarin het gebruik van 'wou' als verleden tijd mijns inziens gerechtvaardigd is (als een soort conjunctief); misschien zelfs beter dan 'wilde', maar het ontbreekt jou duidelijk aan een gezonde portie taalgevoel.
- 'verbeterd' -- geen d hier, het is een persoonsvorm.
Citaat: (Find and Replace in alle openstaande bestanden doen..) Dat moderne software het herstellen van consequent gemaakte fouten minder pijnlijk maakt, betekent niet dat je goed bezig bent. |