login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

thumbnail uploaden

Offline Warbringer - 11/04/2007 01:08
Avatar van WarbringerOnbekend Hallo luitjes ff snel in het kort.
Heb een plaatje dat ik upload.
Daarna maak ik er een verkleine image van
oftewel een thumbnail.

Hoe doe ik deze ook uploaden d.m.v.
move_uploaded_files bijvoorbeeld?

Groetjes

p.s. plaatscode.be werkt niet en de moderator is zo grappig (of moet ik zeggen lui?) om mijn hele post te verwijderen inplaats van enkel het script zoals ik vroeg, maar sinds plaatscode niet werkt even een kort stukje van mijn script, hopend dat dit niet onder 'een lap tekst' valt.

1. <?php
  2. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "./prod_img/".$naam."model".$model.".jpg");
  3.  
  4. $image = imagecreatefromjpeg("http://xxxxxxx.nl/vision/beheer/prod_img/".$naam."model".$model.".jpg");
  5. $width = 200;
  6. $height = 200;
  7.  
  8. list($source_w, $source_h) = getimagesize("http://xxxxxxx.nl/vision/beheer/prod_img/".$naam."model".$model.".jpg");
  9.  
  10. $thumb = imagecreatetruecolor($width, $height);
  11. imagecopyresampled($thumb, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $source_w, $source_h);
  12.  
  13. imagejpeg($thumb);
  14. imagedestroy($image);
  15. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 11/04/2007 08:50
Avatar van Thomas Moderator Hmm... Als je een plaatje hebt geupload, en nadat je hebt gecontroleerd of het ook daadwerkelijk een plaatje is, zou je deze in een GD-resource kunnen stoppen.

Daarna kun je alles doen met plaatjes, dus ook een X aantal kopieën maken met verschillende afmetingen, in verschillende kwaliteiten etc..
Offline Warbringer - 11/04/2007 08:54
Avatar van Warbringer Onbekend Ja, na het uploaden van het orgineel krijg je de thumbnail ook te zien en deze werkt perfect.
Maar goed, wat ik nu enkel doe is

1. imagejpeg($thumb);

dus weergeven van de thumb.
Kan je deze uit het geheugen selecteren en ook uploaden naast het orgineel maar dan met een prefix als thumb_ bijvoorbeeld?
Offline Rens - 11/04/2007 08:59

Crew algemeen
Je zou de text van het plaatje (dus de bron ervan) in een var kunnen zetten en deze wegschrijven naar een bestand.
Dus als je imagejpeg gebruikt, een bestand maken genaamd 'thumb_001.jpg'.
En dan met fwrite de source er in schrijven.
Offline Warbringer - 11/04/2007 09:00
Avatar van Warbringer Onbekend Ga ik eens proberen, dankjewel !
Offline Thomas - 11/04/2007 09:07
Avatar van Thomas Moderator bool imagejpeg ( resource $image [, string $filename [, int $quality]] )

Als je een $filename opgeeft, schrijft ie een plaatje weg.

Het is overigens niet handig om een postfix '_thumb' in je plaatje te zetten. Makkelijker in het gebruik is een prefix 'thumb_', of wellicht beter, een aparte directory voor thumbnails.
Offline Warbringer - 11/04/2007 09:16 (laatste wijziging 12/04/2007 08:48)
Avatar van Warbringer Onbekend toch nog niet gelukt ik doe ergens iets fout.
plaatscode.be werkt bij mij niet dus even in het kort:

Heb een thumbnail gemaakt van het plaatje dat na correct uploaden en toevoegen van de naam in de SQL database een voorbeeld laat zien.
Nu wil ik die thumb ook uploaden maar dat doet hij niet.

mijn code:

1. <?php
  2. $image = imagecreatefromjpeg("http://demo.burninghardware.nl/vision/beheer/prod_img/".$naam."model".$model.".jpg");
  3. $width = 200;
  4. $height = 200;
  5.  
  6. list($source_w, $source_h) = getimagesize("http://demo.burninghardware.nl/vision/beheer/prod_img/".$naam."model".$model.".jpg");
  7.  
  8. $thumb = imagecreatetruecolor($width, $height);
  9. imagecopyresampled($thumb, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $source_w, $source_h);
  10.  
  11. imagejpeg($thumb, $new_tumb, 100);
  12. imagedestroy($image);
  13.  
  14. move_uploaded_file($new_tumb, "./prod_img/tumb.jpg");
  15. ?>

p.s. plaatscode werkt niet krijg de melding:
An appropriate representation of the requested resource / could not be found on this server.

-- edit --

geprobeerd met fopen en fwrite maar lukt me ook niet echt.
k zeg zoiets van:

$open = fopen("./prod_img/plaatje.jpg", "w+");
$puts = fwrite($open, $new_tumb);

maar er gebeurt niks..

--- edit ---

niemand met een oplossing? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s