login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SELECT query

Offline bigsmoke - 03/04/2007 10:01
Avatar van bigsmokePHP interesse Hey SiMa ik wil via een zoekformulier de resultaten orderen op premium account of niet. Maar het probleem is dat de premium value(0 of 1) in een andere tabel staat.

1. <?
  2. $query = "SELECT *,(SELECT * FROM limieten WHERE gebruikersnaam = accounts.gebruikersnaam && premium = 1) AS rank FROM accounts WHERE gebruikersnaam LIKE '%$keyword%' || naam LIKE '%$keyword%' || voornaam LIKE '%$keyword%' ORDER BY rank";
  3. $kiezen_recs = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  4. ?>

Maar ik krijg dit errortje:

Citaat:
Operand should contain 1 column(s)

Bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Warbringer - 03/04/2007 10:06 (laatste wijziging 03/04/2007 10:07)
Avatar van Warbringer Onbekend && vervangen door AND

1. <?php
  2. $query = "SELECT *,(SELECT * FROM limieten WHERE gebruikersnaam = accounts.gebruikersnaam AND premium = 1) AS rank FROM accounts WHERE gebruikersnaam LIKE '%$keyword%' || naam LIKE '%$keyword%' || voornaam LIKE '%$keyword%' ORDER BY rank";
  3. ?>

Verder kan het ook de || nog zijn maar weet ik niet zeker, ben zelf nog maar noobje met PHP ^_^
Offline bigsmoke - 03/04/2007 10:10
Avatar van bigsmoke PHP interesse Nee dat is het niet, je kan evegoed && en || gebruiken ookal doen de meesten dit niet.
Offline Warbringer - 03/04/2007 10:11
Avatar van Warbringer Onbekend had mensen gevonden waarbij && een foutmelding veroorzaakte, vervangen ze het door AND werkte het ineens wel goed vandaar dat ik di suggestie gaf, je weet immers maar nooit he, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
Offline bigsmoke - 03/04/2007 10:21 (laatste wijziging 03/04/2007 10:21)
Avatar van bigsmoke PHP interesse Hm raar, nog nooit problemen mee gehad. Maar dat is het dus niet.
Offline Ultimatum - 03/04/2007 10:28
Avatar van Ultimatum PHP expert Waarom gebruik je 2 select queries?

1. gebruik inner joins (kijk naar de tutorials hier)
2. houd vars buiten quotes
3. spreid je query over meerdere regels..
Offline Dark_Paul - 03/04/2007 11:26
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde In PHP kan je gebruik maken van '&&' én 'AND' voor 'en', en voor 'of' '||' én 'OR'.
In MySQL is volgens mij alleen 'AND' en 'OR' toegestaan, dus geen '&&' en '||'.
Offline bigsmoke - 03/04/2007 11:48
Avatar van bigsmoke PHP interesse Tch werkt het bij mij. Ik gebruik het in alle queries.
Offline Ultimatum - 03/04/2007 12:02
Avatar van Ultimatum PHP expert Het is beter als je AND en OR gebruikt. Maar heb je al naar die joins gekeken?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s