login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verplaatsen van submenus

Offline Ultimatum - 28/03/2007 22:30
Avatar van UltimatumPHP expert Ik zit nu met een probleem waar ik al de nodige koppijn van heb gekregen. Ik heb een lijst met submenus en als je dan op bijvoorbeeld het pijltje naar boven klikt dan moet submenu 1 en submenu 2 van plek wisselen. Ik heb de seq in een veld staan gescheiden door een | (bv: 8|9|10). Maar hoe kan ik nou bv de volgorde maken dat het zo is: (8|10|9). Het uitlezen lukt nu allemaal wel, maar het verplaatsen in een admin panel niet

1. <?php
  2. $select = mysql_query("SELECT MenuSubSeq
  3. FROM Menus
  4. WHERE MenuId = ". subs($_GET['id']) ."");
  5. $arr = mysql_fetch_array($select);
  6.  
  7. $seq = explode('|', $arr['MenuSubSeq']);
  8.  
  9. if($seq[0] == $_GET['id'])
  10. {
  11. echo 'Item kan niet worden verplaatst';
  12. }
  13. else
  14. {
  15. foreach($seq as $value)
  16. {
  17.  
  18. }
  19. }
  20. ?>

Dit werkt wel, en de functie sub haalt gewoon het id van het hoofdmenu op. Maar ik moet dus in die foreach de menus gaan verplaatsen. Iemand een idee, want na een uurtje of 3 ben ik niet veel verder gekomen dan wat je nu ziet staan 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 28/03/2007 22:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker Geef eens een overzichtje van je tabel, want het gebruik van een | als seperator geeft er blijkt van dat je een herhalende groep hebt en dit eigenlijk beter genormaliseerd kan worden.
Offline Stijn - 28/03/2007 23:05
Avatar van Stijn PHP expert Eigenlijk moeten die gewoon van key plaats wisselen in de array en dan met PHP.net: implode terug in string zetten en in je tabel updaten. Ik heb ff geen zin om het te scripten.
Offline Ibrahim - 28/03/2007 23:09
Avatar van Ibrahim PHP expert misschien kun je hier iets mee:

http://www.site...mp;id=1259
Offline Ultimatum - 29/03/2007 06:53 (laatste wijziging 29/03/2007 12:14)
Avatar van Ultimatum PHP expert Mijn tabel is als volgt:
MenuId (int 11)
MenuName (varchar(200)
MenuPos (int 11)
MenuSub (int 11)
MenuSubSeq (text)

Als MenuSub 0 is dan is het een hoofdmenu. Met MenuPos order ik alleen de hoofmenu's. En in menuSubSeq staat dus de seq van in welke volgorde de submenu's onder de hoofdmenu's staan..

@stijn, ik weet dat het met implode moet maar ik heb geen idee hoe ik het ga oplossen om die dingen van plek te verwisselen

@siliecom, daar heb ik naar gekeken, maar je werkt net iets anders dan ik doe en dan snap ik er alsnog geen zak van 

Is er iemand die me kan helpen, want ben nu weer ff aan het kloten maar kom maar niet verder..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s