login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP + MYSQL] verschillende functies

Offline Milannetjuhh - 25/03/2007 20:21
Avatar van MilannetjuhhNieuw lid Om "html" naar "php" om te zetten (zodat php het html bestand kan lezen) kan volgens mij op verschillende manieren...

addslashes
htmlspecialchars
htmlentities
mysql_escape_string
mysql_real_escape_string

Maar ik heb geen idee wat nu het verschil is (alleen dan dat mysql voor mysql is en de rest voor php).

Ik heb op www.php.net gezocht maar daar kom ik niet uit, ik vind dat maar een onduidelijke uitleg.

Zou iemand dit duidelijk kunnen uitleggen
BVD, Milannetjuhh

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ThePope - 25/03/2007 20:51 (laatste wijziging 25/03/2007 20:54)
Avatar van ThePope Nieuw lid php != html

dus hoe / wat wou je het omzetten?

EDIT:
misschien zou je een wat breedere uitleg kunnen geven over je wat je wilt 
Offline mesynthetix - 25/03/2007 20:56
Avatar van mesynthetix Nieuw lid www.php.net geeft hartstikke goede uitleg. Maar omzetten lukt niet, je kunt wel een file inlezen en er iets mee doen (zoals outputten naar de browser). Maar dat doe je met de file functies.

Het verschil? Php kun je html laten 'schrijven'. Er wordt iets gedaan voordat alles naar de browser wordt gestuurd. Lees is een goede php tut, dan zal alles wel duidelijker worden.
Offline Milannetjuhh - 26/03/2007 18:58
Avatar van Milannetjuhh Nieuw lid Maar ik bedoel als je het in een print zet...
Offline Flex1986 - 26/03/2007 19:37 (laatste wijziging 26/03/2007 19:45)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Wat ik meestal doe als ik niet weet wat bepaalde functies doen. Gewoon uitproberen wat ze doen. De functies die jij bedoelt hebben geloof ik allemaal temaken met safe scripting.

1. <?php
  2.  
  3. $test = "Een hele hoop tekst met bijvoorbeeld <a href=\"eenfile.html\">Gewoon een linkje</a>";
  4.  
  5. $output = addslashes($test);
  6.  
  7. echo $output;
  8.  
  9. ?>

Als je ziet dat er niks gebeurt voeg je bijvoorbeeld wat SQL qeuries toe of php code en kijk je wat die dan doet. Meestal zie je zelf dan wat er gebeurt en dan kan jezelf redelijk bepalen waar je het voor kan gebruiken.

Edit: Even gekeken wat addslashes precies doet. Als je bijvoorbeeld een invoer veld hebt. Waar mensen "hallo" gaan gebruiken omwat voor reden dan ook. Dan maakt addslashes dit ervan \"hallo\" waardoor de query waar je het bijvoorbeeld inzet gewoon door kan gaan zonder foutmeldingen ofzo. Want je hebt liever dat mensen dit zien \"hallo\" dan een foutmelding waar een kwaad willende wat aan kan hebben. Als ik het niet goed uitleg zal iemand me wel verbeteren 
Offline demich - 27/03/2007 11:38
Avatar van demich Nieuw lid Vind ik wel interessant

bijvoorbeeld als iemand een tekstintypt zoals

's <,<=,= &@ "wat leuk"

zal die anders woren getoond he
Met welk functie zet je die dan best om ?
Offline vinTage - 27/03/2007 12:16
Avatar van vinTage Nieuw lid met stripslashes demich, maar als magic quotes gpc aanstaat werkt het niet geloof ik, dan word er alsnog geslashed, dit kan je ook wel weer omzeilen met een if statementje dacht ik.
  1. <?
  2. if(isset($_POST['btn'])){
  3. $str = addslashes($_POST['invoer']);
  4.  
  5. echo $str;
  6. echo "<br />";
  7. }
  8. ?>
  9. <form action= "<?=$_SERVER['REQUEST_URI']?>" method="post">
  10. <input name="invoer" type="text">
  11. <input name="btn" type="submit" value="Submit">
  12. </form>
Offline Milannetjuhh - 27/03/2007 16:15
Avatar van Milannetjuhh Nieuw lid Maar met htmlentities en html special chars krijg je het zelfde resultaat als met jouwhn script, is dat niet veel makkelijker??
Offline marten - 27/03/2007 16:44
Avatar van marten Beheerder Lees het webprogrammer hacking guide eens. Deze kan je downloaden vanaf phpfreakz.nl. Deze geeft een aantal goede oplossingen.
Offline Gerard - 27/03/2007 20:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://phpsec.org/

Dit is ook een mooie website om even door te bladeren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.235s