login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

OnSubmit via externe php sqlquery draaien

Offline DRobje - 19/03/2007 08:27
Avatar van DRobjeNieuw lid Hallo, wie weet of er een mogelijkheid is om na het klikken van een form submitbutton, pas een externe php pagina op te roepen die de waarden van een bepaald veld in een query controleert. Heb al eerder geprobeerd om dit op andere manieren te doen maar kreeg dit niet voor elkaar ook niet met hulp van anderen. Omdat mijn huidige pagina een zelf aantal belangrijke query's draait wil ik deze extern oproepen. Wie weet of en hoe dit gedaan kan worden?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 19/03/2007 09:50
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Of ik begrijp je niet, of ik denk te moeilijk.. Ik snap er in ieder geval niet veel van, maar zoals ik dit lees kan je dat toch bij de formulierverwerking zetten?
  1. <?
  2. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  3. // voer je queries uit
  4. }
  5. ?>
Offline DRobje - 19/03/2007 10:03 (laatste wijziging 19/03/2007 13:16)
Avatar van DRobje Nieuw lid Dat dacht ik al.... maar die functie heb ik al bezet. Dus wat ik zou willen is dat 1 enkel veld gecontroleerd word door een extern php bestand. Dit is nodig omdat in mijn huidige pagina geen mogelijkheid blijkt te zijn voor deze controle.:(
Offline Dark_Paul - 20/03/2007 12:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Post je pagina eens op Plaatscode.be.. Er is altijd nog wel een plekje...
Offline Rens - 20/03/2007 12:10

Crew algemeen
Moet makkelijk kunnen hoor.
Iets in zo'n volgorde:
  1. <?PHP
  2. if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
  3. {
  4. $sQuery = "je query";
  5. if(!$rResult = MySQL_Query($sQuery))
  6. {
  7. } else
  8. {
  9. // hier gooi je je check neer
  10. if(je conditie)
  11. {
  12. // true
  13. } else
  14. {