login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wanneer tabel splitsen

Offline jvuz - 17/03/2007 15:56
Avatar van jvuzNieuw lid Momenteel heb ik een tabel 'articles'. Deze tabel bevat de volgende velden: id, category, title, article, author, score en counter. Ik wil uiteindelijk ook nog een veld views(het aantal keer dat een artikel bekeken werd) erbij hebben. En nu vroeg ik me af of het dan niet beter zou zijn om daar 3 tabellen van te maken: articles, counting en views?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Berten - 17/03/2007 16:02
Avatar van Berten PHP beginner wat staat er in counter??

views zou'k zo doen
tabel views
ID - DATETIME - ARTIKELID - ALLE ANDERE INFO DAT JE OVER DE PERSOON DIE KIJKT WIL BIJHOUDEN

via select count(*) from views where artikelID krijg je dan't aantal views te zien voor dat artikel id

ik denk dat je hetzelfde wss ook voor counter kunt doen
Offline jvuz - 17/03/2007 16:06
Avatar van jvuz Nieuw lid Voor counter zou ik dan id (die overeenkomt met de id van articles), counter en score zetten. Aan de hand daarvan wordt dan de gemiddelde score die aan een artikel gegeven werd, berekend. Dus volgens jou is het dus mogelijk (en verantwoord) om er drie tabellen van te maken?
Offline Berten - 17/03/2007 16:17
Avatar van Berten PHP beginner Ik zou het zelfs aanraden.
je kan informatie bijhouden over alle views
en als je in't vervolg nog soortgelijke problemen hebt, maak je er ook gewoon een nieuw tabelletje van, en moet je niet al je scripts gaan aanpassen.
Offline Ultimatum - 17/03/2007 16:19
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik raad het niet aan om een extra tabel te maken. Als je gewoon een extra veld maakt in je huidige tabel dan kan je daaar de heel tijd +1 doen voor de views..
Offline Ibrahim - 17/03/2007 16:43
Avatar van Ibrahim PHP expert Waarom zou je inderdaad een extra tabel aanmaken voor de hits Alle info dat continu wijzigt zou ik gewoon in de hoofdtabel zetten.
Offline jvuz - 17/03/2007 17:48
Avatar van jvuz Nieuw lid OK, bdankt allemaal. Nu, hoe zorg ik ervoor dat telkens er iemand een bepaalde pagina bekijkt, de view teller verhoogt met. Moet ik dit gewoon in de bekeken pagina zetten? Dus iets in de zin van
  1. UPDATE articles SET views= views+ 1 WHERE het adres=het actuele adres

Zoiets?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s