login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

phpmyadmin (Opgelost)

Offline dconel - 16/03/2007 13:09
Avatar van dconelNieuw lid k wil gaarne dit schript gebruiken
http://www.site...1&id=3 37

Ik heb nog geen verdere ervaring met phpmyadmin. Ik weet wel dat het standaard op mijn server staat. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen met phpmyadmin om dit script goed werkend te krijgen?

Groetjes,
dirk

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nvleeuwen88 - 16/03/2007 13:18
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse phpmyadmin is gemaakt om database te maken dus daarmee kan je database maken en dan in die database kan je dan tabellen maken enz..
Offline dconel - 16/03/2007 13:37
Avatar van dconel Nieuw lid ja zo ver was ik al wel, maar ik weet niet wat ik meot doen om bovenstaande script in orde te krijgen. Snif 
Offline nvleeuwen88 - 16/03/2007 14:13
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse nou als ik even goed heb gekeken maak je eerst een database naja laat ik zeggen dat ik die dconel noem;). in die datbase maak ik een tabel nieuws met de volgde dingen:

CREATE TABLE nieuws (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
titel varchar(255) NOT NULL default '',
door varchar(255) NOT NULL default '',
text text NOT NULL,
datum varchar(10) NOT NULL default '',
tijd varchar(5) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;

dit spreekt voor zich lijkt me zo niet zoek dan verder op deze site naar beginners php stuff.

nou als je dat hebt gedaan dan ga je naar de file includes/config.inc.php.

daar staat het volgende.

$MySQL['host'] = ""; // Je MySQL host
$MySQL['user'] = ""; // Je MySQL username
$MySQL['pass'] = ""; // Je MySQL password
$MySQL['daba'] = ""; // Je MySQL database

en dit verander je dan naar wat jij wilt. ik denk dat het zo wel moet lukken. suc6 ermee
Offline dconel - 16/03/2007 14:43 (laatste wijziging 16/03/2007 14:56)
Avatar van dconel Nieuw lid ja oke, ik heb de vraag ook niet helemaal goed geformuleert. sorry.. Ik heb die tabel aangemaakt. en ik wist eerst niet wat ik aanmoest met die primary key. Ik weet wel wat het is. Maar neit waar ik dat moest invullen. Ik heb het slectie vakje nu ook gevonden. Maar ik weet niet hoe wat en waar ik de url van de mysqlserver kan terug vinden. Echt irritant.
Ik word gehost door www.funpic.org

ik krijg deze foutmelding :S

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /usr/export/www/hosting/dscouting/includes/config.inc.php on line 10
Sorry, maar er is een onverwachte fout in de database opgetreden.
Neem a.u.b. contact op met
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s