login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

echo werkt niet

Offline bennieboy - 14/03/2007 21:57 (laatste wijziging 14/03/2007 21:58)
Avatar van bennieboyHTML beginner dit is mijn code
  1. <?php
  2. include("functions.php");
  3. echo connectdb();
  4.  
  5. $query = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
  6. while($arr = mysql_fetch_array($query))
  7. {
  8. $title = $arr['titel'];
  9. $artikel = $arr['artikel'];
  10. $datum = $arr['datum'];
  11. $auteur = $arr['auteur'];
  12. $id = $arr['id'];
  13. ?>
  14. <span class="text">::</span><a href="?p=artikel&id=<?php echo '".$id."'; ?>" class="link"><?php echo '".$titel."'; ?><br/>
  15. <?
  16. }
  17. ?>

Maar er wordt niks weergegeven. Hoe komt dat?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 14/03/2007 21:59
Avatar van vinTage Nieuw lid <?php echo $id; ?>
en zo ?
Offline bennieboy - 14/03/2007 22:00
Avatar van bennieboy HTML beginner dan komt er niks te staan
Offline roelh - 14/03/2007 22:04
  1. <span class="text">::</span><a href="?p=artikel&id=<?=$id; ?>" class="link"><?=$titel;?><br/>

aste
Offline Elpiedro - 14/03/2007 22:04 (laatste wijziging 14/03/2007 22:05)
Avatar van Elpiedro PHP interesse vervang dit
  1. <span class="text">::</span><a href="?p=artikel&id=<?php echo '".$id."'; ?>" class="link"><?php echo '".$titel."'; ?><br/>

door dit
  1. <span class="text">::</span><a href="?p=artikel&id=<?php echo $id; ?>" class="link"><?php echo $titel; ?></a><br/>

@roelh:

wat jij doet <?=$id?> werkt niet in alle browsers!
Offline SomaQan - 14/03/2007 22:05
Avatar van SomaQan PHP beginner Zo moet hij werken

1. <?php
  2. include("functions.php");
  3. echo connectdb();
  4.  
  5. $query = mysql_query("SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
  6. while($arr = mysql_fetch_array($query))
  7. {
  8. $title = $arr['titel'];
  9. $artikel = $arr['artikel'];
  10. $datum = $arr['datum'];
  11. $auteur = $arr['auteur'];
  12. $id = $arr['id'];
  13. ?>
  14. <span class="text">::</span><a href="?p=artikel&id=<?php echo'' . $id; ?>" class="link"><?php echo ''. $titel; ?><br/>
  15. <?
  16. }
  17. ?>
Offline Dark_Paul - 14/03/2007 22:06 (laatste wijziging 14/03/2007 22:07)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Doe eens print_r($arr) binnen je While-loop, dan kan je gelijk zien of $arr['id'] en de andere variabelen een waarde hebben..
Ik zie tegenwoordig trouwens ook dat overmatige quote-gebruik, daar word ik echt ziek van! (dit is niet op jou persoonlijk gericht bennieboy).
Gewoon simpel: <?php echo $id; ?> zoals vinTage al zegt..

@Elpiedro:
Citaat:
wat jij doet <?=$id?> werkt niet in alle browsers!

Dat is natuurlijk de grootste onzin. Dat ligt niet aan de browser, maar aan de server waar de pagina op staat. Als de server de shorttags uitgeschakeld heeft zal dit niet werken, ongeacht welke browser de bezoeker gebruikt.
Offline vinTage - 14/03/2007 22:07 (laatste wijziging 14/03/2007 22:08)
Citaat:
Doe eens print_r($arr) binnen je While-loop, dan kan je gelijk zien of $arr['id'] en de andere variabelen een waarde hebben..

@Dark_Paul, dat moet toch niet in je while loop, maar gewoon onder aan je pagina ?
Offline Ultimatum - 14/03/2007 22:07 (laatste wijziging 14/03/2007 22:09)
Avatar van Ultimatum PHP expert @somaqan, wat jij doet is onzinnig want je hoeft als je alleen een var echoëd niets te escapen.
@roelh, shorttags heeft niets met de browser te maken maar of de server het wel of niet ondersteund..

Trouwens word $id niet weergegeven of de hele link niet? Want als je hele link niet tevoorschijn komt dan ligt het aan je query..
Offline roelh - 14/03/2007 22:11
Avatar van roelh PHP gevorderde @ Ultimatum...>> Ik heb dat neit gezegd, zei Elpiedro ;)
Offline Dark_Paul - 14/03/2007 22:16
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @vinTage:
zo te zien haalt hij meerdere resultaten op, anders zou hij geen while-loop gebruiken. Dan zou ik dus de print_r() in de while zien, aangezien je binnen de while-loop je resultaten gebruikt.
Het zou inderdaad erbuiten kunnen, maar dan krijg je alleen de info van het laatste resultaat te zien.
Wat Ultimatum vraagt is inderdaad heel handig om te weten, wordt de link wel getoond maar $id en $titel niet, of wordt er helemaal niets weergegeven?
Offline Ibrahim - 14/03/2007 22:21 (laatste wijziging 14/03/2007 22:22)
  1. $title = $arr['titel'];
  2. $artikel = $arr['artikel'];
  3. $datum = $arr['datum'];
  4. $auteur = $arr['auteur'];
  5. $id = $arr['id'];

je maakt deze onnodige variabelen en je gebruikt er maar 2 Niet een fout ofzo, maar kom op zeg...

doe die SQL query eens in phpMyAdmin, als die ook geen resultaten returned, dan heb je gewoon geen resultaten 
Offline vinTage - 14/03/2007 22:31
Avatar van vinTage Nieuw lid @Dark_Paul
Hmz, volgens mij werkt dat gewoon feilloos onder aan de pagina, en als je het tussen <pre> tags zet, dan is het nog leesbaar ook 
Ik weet niet of dit aan de manier van fetchen ligt, maar hij fetched een array en print_r werkt gewoon met arrays.

1. <?
  2. $array = array("noot","aap","mies","vuur","alfred jodokus kwak");
  3. ?>
  4. <pre><?=print_r($array)?></pre>
Offline Dark_Paul - 14/03/2007 22:42
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @vinTage
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar in $arr heeft hij iedere keer de resultaten staan. Hij stopt dmv die while iedere keer nieuwe resultaten in $arr. Als je de print_r() dus in de while zet, krijg je bij elk resultaat de array te zien. Anders krijg je alleen de array van het laatste resultaat te zien. En aangezien hij een while gebruikt, lijkt het me dat hij meerdere resultaten op wil halen. Daarom leek het me handig om dan ook van al die resultaten de array te bekijken.
Offline Ibrahim - 15/03/2007 15:34
Avatar van Ibrahim PHP expert Of je kon binnen de while de resultaten in een array opslaan d.m.v. $results[] = $arr;

en buiten de while zitten dan alle resultaten in $results 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.25s