login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Offline kickasgamer - 09/03/2007 22:18
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik heb een game add systeem gemaakt maar het script upload de ava niet en zet ook de naam niet in de DB

hier is mijn code: http://www.plaatscode.be/4556/

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Warbringer - 09/03/2007 22:28
  1. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "avatar/" . $naam);

slaat hij hem niet op met een extensie volgensmijn.

1. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "avatar/" . $_FILES['name']);

dan slaat hij hem op als naam+extensie.

Je kan anders ook kijken wat voor extensie het is, dan zoals jij doet

$naam en dan zelf nog de extensie erachter doen maar nu sla je hem op als (bijvoorbeeld) avatar inplaats van avatar.gif
Offline kickasgamer - 09/03/2007 22:30
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik heb het scriptje hier van een tutorial, maar zou het probleem daar liggen dat die het niet upload en in de DB zet ?
Offline Stijn - 09/03/2007 22:56 (laatste wijziging 09/03/2007 22:56)
Avatar van Stijn PHP expert Het moet zo zijn:

1. $parts = pathinfo($_FILES['bestand']['name']);
  2. move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "avatar/" . $naam . $parts['extension'] ) or die( $_FILES['bestand']['error'] );

als hij een error geeft moet je eens zien welke het is van de volgende lijst: http://be.php.n...errors.php

groeten
stijn
Offline kickasgamer - 09/03/2007 23:01
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja dat was ik misschien vergeten te zeggen dat het upload script wel werkt apart ;) en niet in combinatie met het hele script dat online staat
Offline Stijn - 09/03/2007 23:10
Avatar van Stijn PHP expert Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat je op regel 3 al verbind met de mysql server en op lijn 51-52 maak je opnieuw een verbinding.

Bewerk lijn 61 en zet daar het volgende:

1. die("De query is mislukt! " . mysql_error());
Nu gaat de fout duidelijker zijn.
Offline kickasgamer - 10/03/2007 12:02
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde het script doet gewoon door en upload geen avatar en plaats de naam ook niet in de db
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.238s