Ik krijg nog altijd de Parse error: parse error in c:\program files\easyphp1-8\www\eindwerk\search.php on line 15
Je bedoelde de ' op het einde van AGAINST ('$keyword')?
Edit: OK, de ( en ) kwamen niet overeen. Nu wel. Maar als ik iets invul, en waarvan ik zeker ben dat het erin staat, krijg ik dit:
Notice: Undefined index: title in c:\program files\easyphp1-8\www\eindwerk\search.php on line 15
All fields need to be filled in.
Hit the "back" button of your browser en fill in all the fields.
Code 4519 bevatte nog probleembjes met ( en ). In 4520 zijn die opgelost, maar ik krijg nog altijd die ene foutmelding, na het invoeren. (Zie vorig bericht na edit)
Warning: mysql_query(): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in c:\program files\easyphp1-8\www\eindwerk\search.php on line 17
Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in c:\program files\easyphp1-8\www\eindwerk\search.php on line 17
Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO)
Notice: Undefined index: keyword in c:\program files\easyphp1-8\www\eindwerk\search2.php on line 15
All fields need to be filled in.
Hit the "back" button of your browser en fill in all the fields.
toevoeg, krijg ik geen foutboodschap meer dat er geen connectie is, maar ik krijg ook geen resultaten te zien. :/
Edit2: Als ik wat nieuwe artikels bijmaak, krijg ik wel een resultaat te zien, maar ik krijg dan enkel het resultaat. De layout van de site is weg. Moet ik die terug in de echo plaatsen of is er nog een andere manier?
Edit3: OK, het is me gelukt. Ik had het eerst gedaan via een include en daarin werd nogmaals verwezen naar search.php. Daardoor kreeg ik meerdere keren de layout. Nu heb ik eigenlijk een andere vraag. Het is de bedoeling dat de resultaten in de vorm van een url komen, nu, dat is niet zozeer het probleem denk ik, maar hoe zorg ik ervoor dat als ik op die link klik, ik het volledige resultaat krijg, dus title en article. Is daar een speciale manier voor nodig. Klopt het dat ik de variabelen dan moet meenemen naar de andere pagina en is dat mogelijk?
Edit4:Sorry, ik dacht dat het probleem opgelost was, maar nu heb ik op de index pagina tweemaal de layout. Kan iemand me misschien helpen hiermee?
Edit5: Uiteindelijk is het me dan toch gelukt. Nu heb ik nog een ander probleem. Ik krijg als resultaat de titel en het id nummer in link vorm. Maar nu is het de bedoeling om, als ik op de link klik, dat het naar een pagina gaat, waar ik de titel, het id-nummer en het artikel zelf kan lezen. Hoe kan ik dit verwezenlijken? Moet ik daarvoor iets in de link plaatsen, ...
Ja in principe hoef je alleen maar het id in de link mee te sturen.
Daarna kun je op de volgende pagina, met een simpele:
SELECT * WHERE id = '".$_GET['id']."' or die mysql_error;
de rest van de gegevens uitlezen.
Is dit wat je bedoeld, of begrijp ik je verkeerd?
p.s. natuurlijk wel ff een aantal controlles erop zetten dan he.;-)
<?php
}
elseif(trim($_POST['keyword']) <> "" ) {
$keyword=$_POST['keyword'];
$res = mysql_query("SELECT ID, title FROM articles WHERE MATCH (title,article) AGAINST ('" .$keyword. "')") or die(mysql_error());
include("layout1.php");
while($r = mysql_fetch_array($res)) {
echo '<a href="'.$res['ID'].'">' . $res['ID']. ' ' . $r['title'] . '</a>'.'<br />';
}include("layout2.php");
} else {
// some fields are empty
echo("All fields need to be filled in.<br />");
echo("Hit the \"back\" button of your browser en fill in all the fields.<br />");
include("layout2.php");}
?>
In de link eigenlijk enkel de id, zodat ik aan de hand van het id de rest kan opvragen. Alvast bedankt. Ik zal al wat verder 'klooien', maar ik denk dat ik al heel wat verder ben nu. Hartelijk dank!
<?php
if(isset($_GET['id']) && !empty($_GET['id'])){
$query = "SELECT * FROM tabel WHERE id = '".$_GET['id']."' ";
$sql = mysql_query($query) or die (mysql_error());
$array = mysql_fetch_array($sql);
}else{
//hier het formpje
}
?>