login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sql === datum

Offline break84 - 08/03/2007 11:27
Avatar van break84Nieuw lid ik wil graag een de eerst startende opleidingen weergeven. Hiervoor moet ik dus de datum vergelijken met die van vandaag now() en met now() + een aantal dagen. Weet iemand of sql de mogelijkheid biedt om by de huidige datum een aantal dagen op te tellen?

Ik werk overigens niet in php maar in asp, dus als iemand mij kan vertellen hoe je een asp functie in je sql op kan nemen, dan zou dat ook een oplossing kunnen zijn.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Brix - 08/03/2007 11:29
Avatar van Brix Nieuw lid Er is een aparte ASP forum voor dit..

Wat doet dit in PHP???

Net ook al met Emailadres verwijderen topic

is you loco ??
Offline break84 - 08/03/2007 11:36
Avatar van break84 Nieuw lid er staat hier dat je met al je vragen over SQL terecht kan.... dit is een sql vraag
Offline Thomas - 08/03/2007 12:02
Avatar van Thomas Moderator Als je de query opbouwt, kun je dit ook met de ASP-functie DateAdd doen denk ik?

Zie MSDN
http://www.site...ties_ASP/1
Offline ikkedikke - 08/03/2007 12:26
Avatar van ikkedikke PHP expert Als het om mysql gaat kan je date_add() gebruiken. Als je een andere db gebruikt zal er wel iets vergelijkbaars zijn.
Offline break84 - 08/03/2007 12:27 (laatste wijziging 08/03/2007 12:51)
Avatar van break84 Nieuw lid thnx, ik ga het eens proberen

1. SQL="SELECT * FROM oplelist WHERE oplelist.Ople_Start > now() AND oplelist.Ople_Start < dateAdd("d",30,now()) ORDER BY Ople_Start ASC;"

Dat is wat ik op dit moment heb, maar heb al meerdere combi's geprobeerd. Oa ook haakjes om het dateadd... gebeuren.
Maar ik blijf maar de foutmelding krijgen
Citaat:
Einde van de instructie wordt verwacht
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s