login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp nodig bij Songteksten systeem (Opgelost)

Offline SomaQan - 04/03/2007 22:10 (laatste wijziging 04/03/2007 22:50)
Avatar van SomaQanPHP beginner ik ben een songteksten systeem aan het maken

nu heb ik songteksten toevoegen gemaakt en alles komt prima in de database terecht maar nu wil zo gealfabetisch er uithalen

ik heb een ledenlijst gedownload want het verschil zou niet groot zijn dacht ik

Script ziet er als volgt uit

1. verwijderd

Zie het zelf maar
http://somaqann...eksten.php

Citaat:
Rens edit:
Lappen code horen hier niet!
Daar is http://www.plaatscode.be voor!

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 04/03/2007 22:16 (laatste wijziging 04/03/2007 22:16)
Citaat:
$query = mysql_query("SELECT * FROM " . $tabelleden . " WHERE " . $rijgebruikersnaam . " LIKE '" . $where . "%' ORDER BY " . $rijgebruikersnaam . " ASC");

Moet zijn (% vergeten):
Citaat:
$query = mysql_query("SELECT * FROM " . $tabelleden . " WHERE " . $rijgebruikersnaam . " LIKE '%" . $where . "%' ORDER BY " . $rijgebruikersnaam . " ASC");
Offline Ultimatum - 04/03/2007 22:17 (laatste wijziging 21/04/2007 22:30)
  1. $atotz = array('A','B','C','D','E','F','G','H','I','J','K','L','M','N','O','P','Q','R','S','T','U','V','W','X','Y','Z','0-9'); // A t/m Z met Cijfers..

Citaat:
Siliecom14's edit:
Code tags !

Daar is de functie range() voor uitgevonden 

@hierboven, die % ervoor is helemaal niet nodig. Als hij erachter staat dan pakt hij alleen de woorden die met die letter beginnen en als het ervoor staat en erachter dan pakt hij alle woorden die die letter bevatten...
Offline gothmog - 04/03/2007 22:19 (laatste wijziging 04/03/2007 22:20)
Avatar van gothmog Lid Zie: http://nl2.php.net/range

@Ultimatum

Ow sorry, ja ik deed het altijd met 2 %'en...
Nooit de regel gekent:p
Offline SomaQan - 04/03/2007 22:25
Avatar van SomaQan PHP beginner ik heb nog steeds de zelfde error zit er nog meer dingen in mij script wat beter kan dan die range alleen ?

want die functie ken ik al maar ik wist niet of dat hier toegepast zou kunnen worden
Offline Stijn - 04/03/2007 23:04
Avatar van Stijn PHP expert Wat dacht je van or die( mysql_error() ); erachter te zetten?! Als scripter moet je leren debuggen en de fouten verstaan anders ga je/we nooit te weten komen waar je fout(en) zitten.
Offline JS88 - 05/03/2007 21:43
Avatar van JS88 Nieuw lid Hey allen,

Citaat:
Rens edit:
Lappen code horen hier niet!
Daar is http://www.plaatscode.be voor!

En rips ook niet toch? Lees dit topic op wmcity ff door: http://www.wmcity.nl/forum_topic.php?id=521739
Offline gothmog - 05/03/2007 21:48 (laatste wijziging 05/03/2007 21:52)
SomaQan mag toch zelf weten dat hij het op 2 forums post?

Wel dom dat iemand dezelfde domme fout van mij kopieërt^^
(of heb ik toch gelijk Ultimatum)

@hieronder En wat dan nog?? Heb jij nooit een script van iemand anders gebruikt? Iedereen begint met het uit elkaar pluizen van scripts van anderen... (ik iig wel)
Offline JS88 - 05/03/2007 21:50 (laatste wijziging 05/03/2007 23:02)
Avatar van JS88 Nieuw lid @gothmog:
Citaat:
En rips ook niet toch...

Ik zeg toch ook niet dat het erg is dat er op 2 forums gepost wordt? alleen dat SoMaQan dat script niet zelf heeft gemaakt, maar heeft geript.. beetje beter lezen 

@hierboven:
ik geef het alleen aan ik wist niet dat jullie het wel konden waarderen Het probleem is dat ik van SoMaQan wel meer rips heb gezien (bijvoorbeeld designs)... maja, nvm
Offline ikkedikke - 06/03/2007 00:32
Avatar van ikkedikke PHP expert wat zie jij als rip dan?
Als iemand iets post in zo'n scriptbieb dan vraag je er toch om om het te laten kopieren? iedereen zegt anders: pak zo'n script en pas het aan. Dan doet hij dat een keer en dan is het 'rippen'.
Offline Gerard - 06/03/2007 02:22
Citaat:
ik geef het alleen aan ik wist niet dat jullie het wel konden waarderen Het probleem is dat ik van SoMaQan wel meer rips heb gezien (bijvoorbeeld designs)... maja, nvm
Ik begrijp je standpunt maar wil hier toch even een kanttekening bij maken.

Zoals ikkedikke ook al aangeeft kan je verwachten dat men code gaat hergebruiken die goed van pas komt in je eigen projecten. Met coding vind ik het juist niet eens zo erg omdat je vaak niet spreekt van creativiteit en eigen inzicht maar gewoon logisch nadenken bij het maken van een pagina/applicatie.

Ik zie SoMaQan ook nergens credit opeisen voor dit stuk code wat hij gebruikt heeft. Ik zie zelfs dit staan:
Citaat:
ik heb een ledenlijst van wmcite een beetje aangepast want het verschil zou niet groot zijn dacht ik
Dus het is ook niet zo dat hij zelfs maar probeert te verbergen dat hij code hergebruikt die hij niet origineel zelf heeft geschreven.

Ik zie hier dus absoluut geen probleem in en vind de reacties van de wmcity gebruikers dan ook zwaar overdreven.
Offline SomaQan - 21/04/2007 22:28
Avatar van SomaQan PHP beginner @JS88
hoor hem rips designs kun je ripen maar scripts niet
en ik rip geen design ik wou het namaken omdat ik het mooi vond niet dat ik het ga gebruiken.

En als je mij een ripper vind ga dan naar tbforum.nl
en check SomaQan al mijn Feedbacks

sorry als ik dit topic omhoog haal maar ik wou dit ff kwijt
Offline Ibrahim - 21/04/2007 22:36
Avatar van Ibrahim PHP expert gefeliciteerd , en nu mag je mooi op de oplosknopje drukken van mij (als het opgelost is)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s