login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data van andere pagina opvragen

Offline erm - 02/03/2007 12:50

Ik heb een vraagje alhoewel ik niet weet of het mogelijk is.

Ik wil data vanuit een andere pagina lezen. Dus mij url is test.com en ik wil dus op 1 op andere manier de data van test2.com lezen achter de scherm door.

Is dit mogelijk met php, of heb ik daarvoor AJAX nodig?

Bedankt voor jullie hulp!

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 02/03/2007 12:56 (laatste wijziging 02/03/2007 13:01)
Avatar van xSc Onbekend De term AJAX wordt hier te pas en te onpas gebruikt. AJAX op zich is geen techniek maar een combinatie van technieken. Lees meer hierover op http://nl.wikip...pt_and_XML.

Je kunt het dus met PHP doen. Zelf heb ik jouw probleem nog niet toegepast, maar volgens mij kan dat met curl. Op Sitemasters.be vind je er ook tutorials over.
Offline cloudstrife - 02/03/2007 12:57
Avatar van cloudstrife PHP beginner Het is met php mogelijk om data van op andere sites in te lezen, alleen is het niet echt makkelijk als je er iets concreet wil gaan uithalen. Daar je het met php kan opvragen en outputten kan je het ook met ajax invoeren.
Offline erm - 02/03/2007 14:24

ben een heel stuk verder, het enigste wat ik nu probeer is de source van de pagina te zien.

1. <?php
  2. $content=file_get_contents("http://www.google.com",FALSE,NULL,0,4000);
  3. echo $content;
  4. ?>

Maar ik zie niet al de source? kan iemand me verder helpen hoe ik er voor kan zorgen dat ik gewoon de source kan zien?

Bedankt mensen!!!!
Offline Warbringer - 02/03/2007 14:34
Avatar van Warbringer Onbekend niet makkelijker om een RSS of XML te vragen? 
Offline erm - 02/03/2007 14:52
Avatar van erm Lid nee, ik wil alleen de source geen xml of rss anders had ik dat erbij gezet.

Kan iemand me helpen bedankt:)

Gr

Erm
Offline ikkedikke - 02/03/2007 19:07
Avatar van ikkedikke PHP expert je krijgt zo precies de source volgnes mij. dat jij html ziet is omdat die bron geïntrepeteerd wordt door de browser. als je naar de bron gaat zie je wel gewoon de bron
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s