login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere form inputs

Offline Pellens - 21/02/2007 14:40
Avatar van PellensPHP interesse Ik heb een form gemaakt om namen van personen in te geven in een databank.
Omdat soms er 20 namen moeten ingegeven worden, is het niet gebruiksvriendelijk één voor één de namen in te geven...

Dus ik laat eerst opvragen hoeveel namen ze willen invoeren  zijn dat er 20, dan komen er 20 form inputs.

Toch wordt telkens alleen de eerste ingevulde input in de databank gezet wanneer men op 'Toevoegen' klikt.
Is hier een standaar manier voor als oplossing??

Alvast bedankt!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 21/02/2007 14:46
Avatar van Ultimatum PHP expert ik ga er vanuit dat je input velden zoiets heten als naam_1, naam_2 (kan je genereren met een forloopje). Zo kan je het dus ook invoeren:

1. <?php
  2. for($i = 1; $i <= 20; $i++)
  3. {
  4. mysql_insert("INSERT INTO tabel (namen) VALUES ('". $_POST['naam_'. $i .'']."')");
  5. }
  6. ?>

Dit is het idee maar zo voegt hij wss ook lege niet ingevulde inputvelden in waar je dus eerst even op moet controleren
Offline dotPixel - 22/02/2007 01:30
Avatar van dotPixel PHP interesse Maak een array van je veldnamen.

1. <input type="text" name="namen[]" /><br />
  2. <input type="text" name="namen[]" />
  3.  
  4. // en dan..
  5. foreach ($_POST['namen'] as $value) {
  6. echo $value . '<br />';
  7. // mysql_unbuffered_query("INSERT INTO tabel (naam) VALUES ('".mysql_real_escape_string($value)."')");
  8. }

Let op!
Zoals hierboven gepost werd, controleer evt. op lege velden én op SQL injection. Gooi dus evt. een reg-exp over de $value héén wat een naam mag bevatten. Geen cijfers bijv en geen rare tekens.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s