login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

formulier + subformulier1/subformulier2 mysqldatabase

Offline frankstr - 18/02/2007 21:47
Avatar van frankstrNieuw lid Hallo,

Stel je hebt een formulier waar eerst de bekende personalia worden ingevuld en vervolgens een selectie vraag. Afhankelijk van het resultaat van deze selectie vraag dient er een subformulier geopend te worden.
Uiteindelijk worden alle data van de gebruiker naar dezelfde record in de mysql database geschreven.
Hoe bewerkstellig je het splitsen en vervolgens het totale resultaat
wegschrijven?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nanon - 18/02/2007 21:55
Avatar van Nanon PHP interesse Je maakt een formulier waar alle personalia wordt ingevoerd. Vervolgens laat je controleren of het formulier wel correct is ingevuld. Dan maak je een button met bijvoorbeeld 'Ga verder»'.

Als is er dan op die button geklikt, laad je het subform in, vervolgens weer een button met bijvoorbeeld 'Klaar' en dan alles in de database zetten of wijzigen (INSERT en UPDATE).
Offline frankstr - 18/02/2007 21:58
Avatar van frankstr Nieuw lid Dank voor de reactie.
Zover ben ik al.
Nu nog het splitsen in afhankelijk van het antwoord van de laatste optievraag in form1/form2/form3.
Offline Thomas - 19/02/2007 12:31
Avatar van Thomas Moderator Je zou ook één formulier kunnen maken met verborgen divs, en na afloop, op grond van de gekozen waarden, bepaalde dingen wegschrijven naar de database.
Offline frankstr - 20/02/2007 00:17
Avatar van frankstr Nieuw lid Ik wil het de gebruiker niet aandoen geconfronteerd te worden met velden die hij niet hoeft in te vullen.
Dat betekent dat ik een schakelpunt nodig heb. In mijn geval van personalia naar schakelformulier naar een van de vijf subformulieren.
Wanneer ik alles op een pagina zet met verborgen onderdelen moet er nog steeds geschakeld worden en op dat punt loop ik vast.:$
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s