Ik ben bezig met een membersysteempje voor mezelf en daar heb ik ook a t/m z en dan als je op t klikt krijg je alle users die met de t beginnen (test in dit geval ). Maar nu kan je op elke letter klikken maar bij de meeste (24) is er geen username met die beginletter. Hoe kan ik kijken of er een username in de database begint met een bepaalde letter en dat die letter "unlocken"?
Zeg maar zo (klein voorbeeldje)
a [geen link] | b [geen link] | c [link] | d [geen link]
tussen[] staat er normaal niet maar is voor duidelijkheid
nouja dat betekend nog niet dat dat van mij niet werkt. . Maar ik zal eens kijken, ik ken die functie nog niet (net zoals tientallen andere functies ).
De array letters krijgt zo steeds als key een letter van het alfabet en als value een boolean of die letter voorkomt in de eerste letters van de namen van de leden.
Je hebt voor array_combine() wel php5 nodig, maar op php.net staat ook een functie om array_combine na te maken voor php4.
@agentx, lol in jouw kleine zin zitten 2 spellingsfouten in 1 woord en je zinsopbouw is bagger
@godlord, ik had zoiets ook al geprobeerd maar uiteraard werkte die zooi bij mij niet..
Er zaten wel 2 grote fouten in je script.
1. In elke if/ifelse kende je @obja->username toe aan een letter ipv te controleren
2. je sloot geen elke if/ifelse
Met heel veel aanpassingen werkt het nu..
@heirboven, je was een s bij array_key_exists vergeten en op regel 7 een ). En ik krijg nu ook niet meer alle letters te zien dus ik zal ff verkloten
Sorry Ultimatum dus die van mij werkt(achter een hoop foutjes). Eerst vergat ik vaker de ; als ik PHP schrijf en nu schrijf ik het altijd en nu vergeet ik opeens de }, lol volgens mij heb ik elke week iets anders dat ik altijd vergeet en die range snap ik voor geen meter. Weer iets dat ik niet snap op de sockets na lol.
range is niet moeilijk hoor, het is een soort for loop, hij geeft alle letters terug tussen de 2 die jij opgeeft dus range('a', 't'); geef a t/m t weer
Krijg het alleen niet werkent in samenwerking met range
Ik ben niet echt goed met foreach dus ik kan je niet echt helpen maar value gaat niet verder en blijft dus op a staan en die range maakt dus een array?
misschien ook een idee om de usernames te verkleinen, want als iemand nou Siliecom14 heette in plaats van siliecom14, dan zou hij niet door deze script worden herkend.
Oke, maar nu krijg ik maar 2 letters, ik wil ze alle 26 hebben maar alleen degene waarvan een username met die letter begint moet hij een link zijn. Dus in dit geval moet je op de T of U kunnen klikken maar op de rest niet. Ik zie nu dus alleen de T en U