login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Shouthbox sitemasters

Offline DrB - 16/02/2007 10:13 (laatste wijziging 16/02/2007 10:13)
Avatar van DrBHTML interesse Ik kwam het script tegen van tuinstoel hier op sitemasters, echter geeft het script de volgende fouten:

Notice: Undefined index: woordbreedte in /home/site/domains/site.nl/public_html/reactie/shoutbox.php on line 70

Warning: wordwrap() [function.wordwrap]: Can't force cut when width is zero. in /home/site/domains/site.nl/public_html/reactie/shoutbox.php on line 70

Zou iemand me hierbij kunnen helpen?

Dit is regel 70:

1. $bericht = wordwrap($bericht, $cnfg['woordbreedte'], "\n", 1);

woordbreedte wordt dus nergens aangemaakt, ik kan hem wel weghalen maar dan blijft de tweede fout over.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 16/02/2007 10:15 (laatste wijziging 16/02/2007 10:17)
Avatar van Ultimatum PHP expert 1. Betekent dat de variable woordbreedte nergens word aangemaakt.
2. Kan een string niet verkleinen als je niet aangeeft naar hoeveel chars hij moet verkleinen

Zoals je aangeeft word woordbreedte dus niet gezien. Oplossing is zo simpel dat je het zelf ook had kunnen bedenken... Maak die variable aan...

edit: Zoeken is ook een kunst. Regel 10 van config.php:
Citaat:
$cnfg['woord'] = 20; // Breedte van bepaalde woorden in shoutbox zodat ze worden ingekort

Misschien renamen?:o 
Offline DrB - 16/02/2007 10:20 (laatste wijziging 16/02/2007 10:23)
Avatar van DrB HTML interesse Ja foutje 1 was dus mogelijk om zelf op te lossen, maar die tweede fout blijft staan. Bedankt voor je antwoord iig.

Tweede fout laat zich nu inderdaad ook niet meer zien. Soms is de oplossing zo simpel, maar zie je het gewoon even niet Bedankt in ieder geval! Oplossing was dus inderdaad dat woordbreedte niet werd aangemaakt, je moest woord renamen naar woordbreedte in de config.
Offline Thomas - 16/02/2007 10:35
Avatar van Thomas Moderator Hmm... Wellicht is het handig als je dit de auteur voorlegt?
Offline DrB - 16/02/2007 11:01
Avatar van DrB HTML interesse Jup zal het doen ;)
Offline Thomas - 16/02/2007 11:51 (laatste wijziging 16/02/2007 11:52)
Avatar van Thomas Moderator Ik bedoelde meer: Als je problemen hebt met een script van deze site, dat je dan eerst contact opneemt met de auteur, want hij/zij is eerst-verantwoordelijke voor het goed functioneren van het script. Het is niet aan "bezoekers van het forum" om scripts die anderen hebben geplaatst te gaan debuggen.

Dit laatste zou alleen moeten gebeuren als de auteur niet reageert, en je er zelf niet uitkomt.
Daarna zou het script bijgewerkt moeten worden (hetzij door de auteur, hetzij door een admin).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s