login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scriptcontrole

Offline ikki007 - 04/02/2007 16:18
Avatar van ikki007Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Code: http://www.plaatscode.be/4066/

Hallo,

Zitten in mijn code nog overbodige dingen die veel sneller kunnen?
Of doe ik iets onveiligs?

~Ikki

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 04/02/2007 16:25
Citaat:
header('Refresh: 0;URL=index.php');
==
header('Location: index.php');

Gebruik or die(mysql_error()) alleen voor het debuggen en geef als je het script daadwerkelijk gaat gebruik een goede foutmelding terug aan de users

Schrijf de queries uit over meerdere regels om beter de fouten te vinden, is niet echt wat je vroeg maar is wel makkelijk voor in de toekomst..

Verder heb ik nog niet echt gekeken.., maar dit viel me gelijk op 
Offline TotempaaltJ - 04/02/2007 16:31
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse header('Refresh: 0;URL=index.php');

Volgens mij kan dat niet... header('Location: index.php');
Moet het zijn, toch? Of bestaat Refresh ook? Als het Location moet zijn klopt het script niet! 
Offline ikki007 - 04/02/2007 16:33
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Refresh bestaat wel degelijk hoor, daar kan je hem na een X aantal seconde laten doorverbinden, aangezien ik hem direct wil doorverbinden kan ik beter Location gebruiken idd.
Alles wat Ultimatum zei heb ik aangepast behalve dat over queries over meerdere regels want dit vind ik persoonlijk niet fijn werken ;)
Offline Ultimatum - 04/02/2007 16:38 (laatste wijziging 04/02/2007 16:40)
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat kan, maar als jij een fout krijgt op regel 1 en je hebt een query met een SELECT van meerdere velden, een WHERE met 5 expressies en joins dan kan je soms lang zoeken 

@bigboss, bestaat idd wel en het script werkte al en moest alleen gechecked worden dus als het niet zou werken dan stond het er ook niet in of wel..

@hieronder, HUH  , waarom werkt Location niet dan, werkt precies hetzelfde als Refresh: 0...
Offline TotempaaltJ - 04/02/2007 16:39
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Uhm... Location zou het niet kunnen doen met dit script... Maar je moet het maar proberen! Ik weet t niet! 
Offline ikki007 - 04/02/2007 16:39 (laatste wijziging 04/02/2007 16:43)
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Zodra ik weet dat de query gewoon netjes werkt druk ik hem op 1 regel.
Krijg ik problemen kan ik hem altijd nog onder elkaar zetten  

@Bigboss: ik werk met .php?p=page pagina's dus ob_start(); staat al in mijn layout en dit wordt in de content ge-include. Dus hij werkt gewoon hoor  
Offline ikkedikke - 04/02/2007 20:12
Avatar van ikkedikke PHP expert je select 2 keer dezelfde rij uit de tabel leden. alleen de ene keer tel je het aantal resultaten en de andere keer selecteer je maar 1 rij.
je kan die eerste query ook gebruiken voor wat je met die 2e doet.
Offline Gerard - 05/02/2007 08:30
Citaat:
Zodra ik weet dat de query gewoon netjes werkt druk ik hem op 1 regel.
Krijg ik problemen kan ik hem altijd nog onder elkaar zetten

Ooit wel eens aan gedacht dat je misschien deze opdracht hebt gemaakt en een jaar later pas weer naar de code kijkt omdat er toevallig een migratie van MySQL 4 > MySQL 5 heeft plaatsgevonden oid.

Dan is het altijd handig dat je gewoon een goede code-standaard hebt en je overzichtelijk alles opstelt zodat je direct ziet wat er aan de hand kan zijn.
Offline Thomas - 05/02/2007 12:20
Avatar van Thomas Moderator $ip is niet in dit script gedefinieerd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s