login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

while probleem

Offline ikki007 - 04/02/2007 11:13
Avatar van ikki007Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Code: http://www.plaatscode.be/4056/

--

Hallo,

Het ophalen en uithalen van de items gaat perfect, maar nu wil ik als jouw level ($bQuery) lager is dan het level van de item ($aQuery) dat die hem dan ROOD laat zien, en als die gelijk is of hoger GROEN.
Daarom heb ik een if erin gezet maar nu heb ik 2 items die level 1 zijn en de gebruiker waarmee ik ingelogd ben is level 2 en nu laat die het eerste item groen zien en de 2de rood.
Wat heb ik hier fout? Want hij hoort ze dus beide groen te laten zien.

~Ikki

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Grayen - 04/02/2007 11:35
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde http://www.plaatscode.be/4057/

Kijk eens wat hij nu echoot misschien ligt het wel niet aan het script maar eerder aan de waardes die hij eruit haalt. Ook heb ik even wat aanpassingen gemaakt, het is niet slim om voor elke var een nieuwe variable te maken, kijk maar scheelt in code en zal ook sneller zijn (ook al zal je daar weinig van merken die snelheid, maar alle kleine beetjes helpen ).
Offline Stijn - 04/02/2007 11:41
Avatar van Stijn PHP expert aangezien $bQuery maar één record is zou ik lijn 27-29 wegdoen en lijn 15 vervangen door volgende:

1. <? //lijn 15
  2. $bArray = mysql_fetch_array( mysql_query("SELECT level,karo FROM leden WHERE gebruikersnaam='" . $gebruikersnaam . "'") or die(mysql_error()) , MYSQL_ASSOC);
  3. $bLevel = $bArray['level'];
  4. $bKaro = $bArray['karo'];
  5. ?>

probeer dit, ik zie niet direct een fout staan...
Offline ikki007 - 04/02/2007 11:48 (laatste wijziging 04/02/2007 12:00)
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Grayen: Hij echo'd nu dit:

Citaat:
2 < 1
< 1

Zit er naar uit dat die mijn level (2) maar 1 keer meneemt en daarna niet meer door die while haalt?
Offline Voldemort - 04/02/2007 12:10
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde
  1. $bArray = mysql_fetch_array($bQuery, MYSQL_ASSOC);
  2. $bLevel = $bArray['level'];
  3. $bKaro = $bArray['karo'];

Dit moet buiten de while. Want de eerste keer dat de while uitgevoerd wordt, zal dit ook uitgevoerd worden. Maar de tweede keer, is alles uit de bquery reeds opgehaald, er zijn dus geen rijen meer over, dus geeft ie dan FALSE.
Offline Stijn - 04/02/2007 12:12
Avatar van Stijn PHP expert net wat ik zei Voldemort , heb je mijn reactie al gedaan ikki007?
Offline ikki007 - 04/02/2007 13:21
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Werkt perfect nu  

Sorry stijn 1989, maar ik had nog geen tijd om jouw reactie uit te proberen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s