login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

id naar bestand fopen

Offline Warbringer - 31/01/2007 01:44
Avatar van WarbringerOnbekend Hallo luitjes, mijn code is te vinden op

http://www.plaatscode.be/4010/

Wat ik precies wil is, na het in de database toevoegen van
de ingevulde gegevens een log maken (log.txt).

Hierin wil ook mede de (id) van de net toegevoegde gegevens
loggen, iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

Dus bijvoorbeeld er bestaat al een id1 t/m 5, de admin voegt
een nieuwe toe dat wordt dus 6 (doh lol) in het log wordt nu
dus op het einde ook verteld dat hij is toegevoegd op id6.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 31/01/2007 02:02
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde De oude log.txt uitlezen opslaan in een variable, de zin in de variable toevoegen en die weer in log.txt zetten. En het id van een mysql_query insert kan je krijgen door deze code.

1. <?php
  2.  
  3. $id = mysql_insert_id();
  4.  
  5. ?>
Offline Warbringer - 31/01/2007 02:51
Avatar van Warbringer Onbekend thanks, die kende ik nog niet mysql_insert_id haha dankjewel!
Offline Gerard - 31/01/2007 05:26
Avatar van Gerard Ouwe rakker Toen ik een keer in de trein naar mijn vriendin zat heb ik een keer de hele PHP Manual doorgelezen. Dus een beetje de functies zitten bekijken en wat interessant leek heb ik ook daadwerkelijk helemaal gelezen. Met een uurtje was ik op de hoogte van enkele nieuwe, leuke functies die ik later nog vaker heb gebruikt.

Misschien een ideetje om ook een keer te doen als je in de trein zit te niksen of als je een avondje niets te doen hebt. 
Offline Warbringer - 31/01/2007 10:48
Avatar van Warbringer Onbekend ja inderdaad, veel 'rare' commando's die ik nog nooit heb gezien die toch wel erg leuk werken haha

maar als mysql_insert_id() werkt he, kan je dit dan met elke bestaande table of werkt dit alleen met id?

Tevens, de log.txt is bedoeld zou er ooit met de DB iets fout gaan of ze 'empty' of 'trunk' de database dat ze toch nog een log hebben, of wanneer er iets fout gaan dat kan je toch zien welke id's er voorheen gebruikt zijn en het .txt exporteren naar een CVS bestand en dan weer importeren..

of is dat geen slimme '2e methode' ? met .htaccess kan ik het bestand beveiligen tegen mensen die ik er niet op wil hebben toch?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s