login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

al netjes ingevuld formulier

Offline honey006 - 28/01/2007 13:20
Avatar van honey006Nieuw lid hoe kan je een formulier al in een keer ingevuld krijgen(als er al gegeven in de database staan, anders leeg) als de gebruiker op die pagina komt, zodat hij alleen maar dingen moet veranderen en dan terug posten
iemand een idee?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nanon - 28/01/2007 13:22 (laatste wijziging 28/01/2007 13:25)
Avatar van Nanon PHP interesse Gegevens ophalen uit de database en dan in je value van een veld zetten.

1. <input type="text" size="30" name="naam" value="<?php echo $row['naam']; ?>" />

Neem aan dat je wel weet hoe je gegevens uit de database moet halen, anders hebben ze hier wel wat tutorials erover.

En mocht je natuurlijk meerdere rijen hebben (dus meerdere formulieren) dan is het handig om je formulier een ID mee te geven zodat je via $_GET het ID uit de url haalt, dan krijg je als url:
http://www.jewebsite.nl/formulier.php?id=1
Offline honey006 - 28/01/2007 14:20
Avatar van honey006 Nieuw lid en hoe doe je dat dan voor radiobuttons en dropdownmenus?
Offline Grayen - 28/01/2007 14:28
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde door het attribuut selected="selected" toe te voegen, bij degene die geselecteerd waren.
Offline roelh - 28/01/2007 14:51
  1. bij checked is maar net wat je in DB hebt...kan ook 1 zijn...zelf inbvullen
  2. <?
  3. if($row['rijnaam'] == "checked")
  4. {
  5. // hier je button als die gecheckt is
  6. }else{
  7. // hier als hij niet gecheckt is
  8. }
  9. ?>
Offline timo - 28/01/2007 15:03
Avatar van timo PHP ver gevorderde ik doe dit zelf altijd met templates (ik werk altijd met templates) en dan maak ik de select als volgt:
  1. <select name="naam">
  2. <option value="x" {selected1}>Bla</option>
  3. <option value="x" {selected2}>Bla</option>
  4. <option value="x" {selected3}>Bla</option>
  5. </select>

en dan in m'n php:
  1. <?php
  2. $tpl->assign('selected'.$row['selectednummer'],'selected="selected"');

en dat werkt perfect:P
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten