Ik wou graag vragen wat cronjobs zijn, ik wil niet Googlen, voor als jullie het gaan zeggen, want ik haat googlen en die sites als het over leren gaat!
Jongen, smeer hem. Kunnen wij gaan google voor je, ga zandzakken tillen voor als het water komt.
Edit :
Cronjobs zijn bestanden die je per X aantal X kan oproepen, bijvoorbeeld je wilt dat een .php om de 5 minuten word geopend door de server gebruik je een cronjob die dat bestand aanroept.
Wat ben jij lui zeg maarja Cronjobs is een UNIX systeem die dus bv elke dag om 7 uur 's morgens iets uitvoert de tijd is aan de hand tot jij het hebt ingesteld. De eerste keuze is google. ;). en wees minder lui wil je.
Het is een systeem wat een script kan aanroepen om de zoveel tijd. Je kan dit meestal instellen in je configuratiepanel (DirectAdmin, Cpanel etc etc) van je hosting.
Als je SSH-toegang hebt. (Wat is SSH? => Google) crontab -e
Hiermee kan je je cronjobs wijzigen en die zien er zo uit minuten uur dag maand path-taal commando
Bijvoorbeeld 00 00 01 * php /home/domein.be/script.php
Dit wordt iedere eerste van de maand uitgevoerd.
Die php dient voor welke "taal" hij moet gebruiken maar soms moet je daar het path meegeven (zie je hosters)
Meer info vind je op Google (zo heb ik het ook geleerd)