Beste sitemasters,
ik zit met het volgende probleem
Ik heb namelijk een menu systeem gemaakt maar loop tegen het volgende probleem aan:
Wanneer ik het menu item naar boven verplaatst geeft hij de volgende error. Alleen wanneer ik een menu item een keer heb verwijderd heb vind hij dat idee niet meer. Dit is logisch maar hij zou dan toch automatisch naar het andere id moeten gaan?
Dit is de foutmelding: Notice: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3 in /storage/mijndomein/users/047249/public/sites/www.boezelman-designs.nl/cms/menu/menu.php on line 83
Dit heb ik inmiddels gedaan maar geeft dan deze fout aan:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3
1
wat gek is natuurlijk aangezien hij toch de query moet printen. Gek is dat, of ik die iets fout.
<?PHP
$update_down = mysql_query("UPDATE menu SET plek = plek+1 WHERE id=".$_GET['down']);
if (!$update_down)
{
echo mysql_error()."<br />".$update_down;
}
?>
<?PHP
$update_down=mysql_query("UPDATE menu SET plek = plek+1 WHERE id=".$_GET['down']);
hehe haha het is me eindelijk gelukt. Hij geeft netjes de query weer.
UPDATE menu SET plek = plek+1 WHERE id=
geeft hij nu weer en een leeg id dit klopt omdat dat id juist is verwijderd. Dan zou hij toch een nieuwe moeten pakken.
Ik zal het script nogmaals posten: http://www.plaatscode.be/3949/