login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail() afzender

Offline Warbringer - 24/01/2007 18:20
Avatar van WarbringerOnbekend Goedendag iedereen,

Als ik mail verstuur staat er een of ander vaag adres (van mijn ISP provider denk ik).

Kan ik er ook voor zorgen dat als afzender mijn eigen email daar staat of zo? iets met die headers moet je dan doen toch?

Groetjes 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 24/01/2007 18:21
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan aan het mail statement headers meegeven. Die jij nodig hebt is het From: adres. Kijk maar eens bij het overzicht hier op de site, op de php manual, bij de scripts database of in een mail tutorial hier.

Daarnaast zou je kunnen overwegen om gebruik te maken van een klasse als phpMailer. Die regelt alles voor je.
Offline Warbringer - 24/01/2007 18:22 (laatste wijziging 24/01/2007 18:23)
Avatar van Warbringer Onbekend klikt goed, zal eens zoeken naar zo'm classe dankjewel 

1. $headers .= "Reply-To: jouw_naam <reply@jouw_site.nl>\r\n";

bedoel je die toevallig?
Offline Gerard - 24/01/2007 18:24 (laatste wijziging 24/01/2007 18:25)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dat is een onderdeel van de header. Als een gebruiker op de reply knop drukt in zijn mail applicatie (om dus te reageren op jouw email) dan zal dat adres ingevuld worden bij het "To" vak.

link: phpMailer
Offline Warbringer - 24/01/2007 19:00
Avatar van Warbringer Onbekend hardstikken cool thnx zal er eens mee gaan stoeien 
maar toch nog even, iemand die de 'regel' weet als je het doet als volgt:

1. mail($receiver, $subject, $message);

om dan te krijgen info@afzender.nl inplaats van je ISP dingetje als md0005@tele2.nl of zo haha
Offline Rens - 24/01/2007 19:02

Crew algemeen
http://www.site...ie#headers
Offline Gerard - 24/01/2007 19:02
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://nl2.php.net/mail

Zie de comments daar, daar staat het uitgelegd. Als je dus had gedaan zoals ik zei in mijn comment dan had je die pagina al bekeken en had je het dus al geweten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s