$tijd1 = mysql_query("SELECT UNIX_TIMESTAMP(`tijd`) AS `tijd`,`naam` FROM `cronjobs`");
$tijd = mysql_fetch_object($tijd1);
if(floor($tijd/3600) != floor(time()/3600)) {
wat er moet uitgevoert worden
}
$tijd1=mysql_query("SELECT UNIX_TIMESTAMP(`tijd`) AS `tijd`,`naam` FROM `cronjobs`");
Dit script staat in een config file die in allee paginas word geinclude,
ik wil dus elk uur wat laten wijzigen in de sql tabel maar het probleem is hij doet t elke keer als ik naar een ander pagina ga
weet iemand t probleem, of een oplossing
datetime, oja vergeten erbij te zeggen als je binnen t uur niet op de site bent geweest zou hij dus nog moeten veranderen en dan een update die de datum vernieuwt met tijd
Als jezelf je pc altijd op hebt staan gaat't volgende ook.
maak een pagina met een meta-refresh van 3600 seconden.
zet daarin de code die uitgevoerd moet worden.
ga naar de pagina in je browser, laat je browser openstaan en de webpagina zal elk uur je browser opnieuw naar die pagina laten gaan, en het script zal telkens uitgevoerd worden.
nee bedankt :S een checker in php is makelijker dan kan je per account laten checken als je bijv 2uur nie op je acc bent geweest krijg je dus 2x die wijziging zoiets moet t worden
zoiezo mn computer staat niet de heledag aan dus dat is geen optie
@slabbetje, waarom is het perse nodig dat die update elk uur doorgevoerd wordt, pas al er iemand op de site komt wordt het belangrijk dat de tabel op orde is lijkt mij.
Als er dus niemand is hoeft er ook niet perse geupdate worden.
Mocht het zo zijn dat er bijv. elk uur een bepaald aantal punten bij een veld bij moeten komen, dan zou je eventueel kunnen bijhouden wanneer er het laatst geupdate is, en aan de hand daarvan berekenen hoeveel punten erbij moeten komen.
Maar als het is om een veld te resetten hoeft dat natuurlijk niet perse elk uur, maar is het ruimschoots op tijd wanneer er weer iemand op de (eerste pagina van de) website komt.
het is voor punten bijvoeren voor een rpg, maar mijn host ondersteunt dus geen cronjobs dat is nou namelijk t lastige
mischien ook wat verkeerd uitgelegt
maar het is de bedoeling dat zodra een account online komt hij de boel
eenmalig checkt en als het dan 1uur terug is dat je ingelogt bent word het bijgewerkt voor 1x
2uur 2x
3uur 3x enz