login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php include probleem

Offline sarkye - 18/01/2007 12:26 (laatste wijziging 18/01/2007 12:26)
Avatar van sarkyeNieuw lid ik include php vaak maar nou zit ik met het probleem wat ik vaker tegen kom.

mijn site bestaat uit tables nou include ik bijvoorbeeld links in de tabel een php file en als ik dat rechts ook doe en die van links wordt steeds groter door bijv een gasteboek, dan gaat de file rechts ook mee naar beneden kun je dit verkomen ?

Voorbeeld: http://www.ruigesite.nl/niels/portfolio.php

zoals je ziet is de rss seed naar beneden getrokken dit komt door de file die ik in het midden heb geplaatst hoe kan ik dit verkomen

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 18/01/2007 12:33 (laatste wijziging 18/01/2007 12:37)
Avatar van vinTage Nieuw lid Darn, nog een wonder dat het zo weergegeven word met zo'n brakke html 

Probeer het eens ongeveer zo : <td valign="top"> include hier</td>

ik snap iig geen zak van je html file, maar wat zeker niet goed is zijn 30 doctype/head/html/body tags.

Maak je index met doctyp en alle andere tags, en in je "te includen" bestanden zet je ALLEEN het content, dat leest 7000 keer makkelijker en zal ook wel resulteren in een iets meer valid code
Offline slabbetje - 18/01/2007 14:02
Avatar van slabbetje Nieuw lid  idd vat ook geen bal van je broncode,
mischien moet je wat anders proberen ik vind namelijk divjes makelijker werken, en gebruik een .css file ipv <style>blabla</style>

wat je der meedoet moet je zelf weten maar je kan t altijd proberen t is alleen wat commentaar  
Offline sarkye - 18/01/2007 14:59 (laatste wijziging 18/01/2007 15:34)
Avatar van sarkye Nieuw lid ik heb nou zo veel mogelijk weg gehaald maar hebben jullie messchien een idee wat het kan zijn ?

opzich kan divjes ook maar ben ik niet zo'n fan van maar mocht het moeten.

zal het is proberen

**EDIT**

nou in een divje gedaan opzich ook goeie oplossing
maar als ik de browser niet op volledig sherm heb en ik maakt hem wat kleiner beweegt de div appart van de site
Offline Kreft - 18/01/2007 17:34 (laatste wijziging 18/01/2007 17:37)
Citaat:
maar als ik de browser niet op volledig sherm heb en ik maakt hem wat kleiner beweegt de div appart van de site

Je hebt position: relative; staan bij jouw CSS-defenitie van de div. Die plaats de div nu eenmaal op een vaste positie en als de rest verkleind blijft hij mooi op zijn plaats. Maar aan de hand van tables zou dit ook perfect moeten lukken aan de hand van valign="top" zoals vinTage reeds aangegeven heeft.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s