Moderator |
|
Als iemand die site op jouw verzoek heeft gemaakt, en dus een "produkt" aflevert, dan lijkt het mij niet de bedoeling dat wij dit "produkt" van jou gaan debuggen - dat lijkt mij de verantwoordelijkheid van de programmeur(s).
En als je je "produkt" verhuist van site A naar site B, dan heb je dit soort problemen altijd, hetzij door server-instellingen die verschillen, hetzij door "hard-coded" variabelen zoals (sub)domeinnamen, hetzij door slechte programmering (geen gebruik van superglobals etc.).
Ik begrijp dat je de problemen snel wilt oplossen, maar je had de verhuizing wellicht wat beter voor kunnen bereiden, bijvoorbeeld door een tijd parallel proef te draaien, i.p.v. (ogenschijnlijk) de stekker uit je oude site te trekken op het moment dat je je nieuwe site -zonder te testen- hebt draaien, en dan tot de conclusie komen dat "het niet werkt"?
Met mijn reactie schiet je inderdaad niet zoveel op, maar ik hoop dat je in het vervolg wat meer tijd steekt in de voorbereiding van een dergelijk verhuizing, want met dit soort ondoordachte acties hoef je niet op mijn sympathie te rekenen. |