login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

text based RPG met php

Offline Dragonking - 05/01/2007 22:18
Avatar van DragonkingNieuw lid Hey daar,

ik denk dat iedereen ze wel kent, de online text based RPG's. Denk maar aan die vele maffia games. Nou lijkt mij het leuk om samen met iemand (die ik al gevonden heb) zo'n spel te maken. Helaas we weten allebij niet hoe het moet. We hebben besloten om de site www.neopets.nl als voorbeeld te nemen. Je "addopteerd" een virtueel huisdier en laat hem levels stijgen. Hij krijgt kracht en verdediging en kan vechten.
Wie kent het niet, het beroemde pokémon. Omdat wij allebij van pokémon houden hebben we besloten dat we deze RPG over pokémon willen houden. Na maar dat klinkt raar.

We hebben hierbij dus een zetje in de rug nodig. Zelf heb ik wat scripts bekeken o.a. een kant en klare text based RPG maar deze voldoet niet echt aan wat wij willen. Maar een goede tweede keuze is het altijd.
Wat we deus willen is dat mensen een acount aan maken en dat ze een virtueel huisdier kiezen (na de registratie, bedenk ik me nu) in ons geval dus een pokémon. Ze verkennen het land en spelen met hun pet.

Hier een lijst met wat ik wel kan bedenken:

- Registreren en Inloggen
- Het kiezen van een huisdier/pokémon en een naam geven
- Het beheren van eigen profiel (informatie, wachtwoord enzo)
- Items geven aan huisdier/pokémon en deze er later afhalen
- Huisdier/pokémon trainen zodat hij/zij meer aanval, verdediging en levens krijgt
- Een gerstel optie zodat alle levens worden hersteld als deze helemaal weg zijn
- Admin: het beheren van alle leden, en hun pets
- Geld, wel zo handig!

Een inlog systeem is wel van deze site te plukken, maar om die dan te combineren met de rest.
Ik weet dat het mogelijk is om de informatie van het huisder/pokémon op te slaan in een database (bijv. huisdier) en dan verschillende colomen/rijen:

Kracht (standaart 10):
Verdediging (standaart 10):
Levens (standaart 10):

heb even de structuur van mysql bekeken en ziet het er dan zo uit:

CREATE TABLE huisdier (
naam varchar(20) BINARY NOT NULL default '',
kracht int(100) NOT NULL default '10',
verdediging int(100) NOT NULL default '10',
levens int(100) NOT NULL default '10',
level int(100) NOT NULL default '5',

Level is zeg maar niveau wat hoger woordt al je hem traint. Maar dan moet er nog opgeslagen worden welke soort het huisder/de pokémon is.
En het moet ook nog werken met de tabel van de leden.

Als je dit allemaal hebt gelezen wil je zeker wel even posten hoe het moet. Heb al gelezen op internet dat je het moet splitsen in alles wat je wilt zodat het geen klap is van "zo veel!!!" naja.
Kunnen jullie helpen, hoe maken we dus een spel met de functies die ik noemde? Of is het beter om een standaart ding te downloaden die helemaal om te bouwen en het daarmee te doen. Heb dat trouwens al eens gedaan. Maar werd er niet wijzer van ofzo. 

Nou oke. Groetjes aan iedereen die je kent. En bedankjes aan jouw voor dit te lezen, en bedankjes als je antwoord.

42 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 05/01/2007 22:24
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je serieus wilt beginnen met een rpg op te zetten, dan zou ik eerst meer tutorials lezen en zorg dat je meer php kan.

Want zo kan je nooit een rpg maken omdat als je nu al scripts p;ukt van andere dan zou je dus ook ergens een rpg vandaan moten halen en die zijn er simpel wel niet (behalve idiote mafia games).

Want ik denk ook dat niemand een opzetje voor je gaat maken..
Offline marten - 05/01/2007 22:24 (laatste wijziging 05/01/2007 22:25)
jij denkt dat je zo'n spel in elkaar kan zetten zonder enige kennis van PHP / MySQL? Ikzelf ben nu redelijk gevorderd in PHP en weet wat ik daar heb voor moeten doen. Ik vind dat personen als jij het PHP vak ernstige schade aan brengt om zo maar roekeloos ergens uit je duim te zuigen van Hey laten wij eens een spel maken. Je verdient bij mij punten hoor dat je alles al beetje onderzocht hebt. Maar sorry dit gaat me echt te ver. Ga eerst een normaal PHP / MySQL en xHTML met css leren en kom dan eens terug. Stelletje snotneuzen.

Hoe je het best kan doen?

LEER PHP EN MYSQL
GA PRUTSEN EN ALS JE WEET HOE JE MOET DEBUGGEN EN TOCH ERGENS NIET UITKOMT KOM DAN TERUG.

Word gewoon schijtziek van dit soort mannetjes (Sorry als ik erpsoonlijk aanval maar je begrijpt mijn standpunt)

Denken dat PHP ff te leren is......  

En ik wil je gerust helpen hoor. Maar daar spreken we wel een prijs voor af. En dat zal niet mis zijn.
Offline Threetimes - 05/01/2007 22:26
Avatar van Threetimes PHP beginner eens met ^
Offline W0etah - 05/01/2007 22:27
Avatar van W0etah PHP beginner Marten, je moet niet direct zo boos worden.

Ik dacht dat ik ook php kon, ik kan al redelijk wat maken.
Maar toen ik begon met een eigen rpg was ik snel geschrokken, het is echt veel werk en als je het direct veilig wilt maken moet je al vrij veel php kennen.

Ik ben dan ook snel gestopt met dat idee en leer nu nog altijd veel van tutorials en hier op sitemasters de vragen van andere te bekijken.
Offline Ultimatum - 05/01/2007 22:29
Avatar van Ultimatum PHP expert @woetah, waarom niet boos worden? Hij is een jaar lid en dit is zijn eerste bericht. En dit is een gehele site niet 1 klein, 1% ding van een site. Hier zit gelijk veel werk in en hij laat ook niet blijken dat hij al kennis van php/mysql etc.. heeft of ook maar enige moeite op het moment heeft gedaan 
Offline Dragonking - 05/01/2007 22:30
Avatar van Dragonking Nieuw lid Ik heb HTML al onder de knie. Ben ook bereid om een jaar ofzo te scripten maar weet dat ik langer nodig heb. Maar wat ik nodig heb is alleen uitleg hoe ik het het beste aan kan pakken. Hoe ik uit eindelijk een inlog/registratie script maak wat ik dan koppel aan de rest van de scripts bijv.
Offline W0etah - 05/01/2007 22:32
Avatar van W0etah PHP beginner Het beste wat je kan doen is php leren, met html zal je niet ver komen in zo een game.
Offline marten - 05/01/2007 22:32
Avatar van marten Beheerder Als je niet eens weet hoe PHP werkt hoe kan je dan uberhaupt 8 grote systemen aan elkaar koppelen? (Je noemt er 8 maar komen nog minimaal 80 bij geloof me)
Offline Scythen - 05/01/2007 22:33
Avatar van Scythen PHP gevorderde Op papier, dat is de beste methode...

schrijf wat je nodig hebt, begin met steekwoorden:

*registratie -> wat voor dingen, levels, signupdate, etc.
*login -> (wat voor) cookies -> levels

etc.
Offline Dragonking - 05/01/2007 22:33
Avatar van Dragonking Nieuw lid Heb ik al gelezen jah. Weet wel dat je met HTML een aardig inlog systeem kan maken maar voor 1 persoon. Maar dat motten we niet. Ik ga maar alvast wat tuturials lezen die op deze site staan.  
Offline marten - 05/01/2007 22:34
Citaat:
Op papier, dat is de beste methode...

schrijf wat je nodig hebt, begin met steekwoorden:

*registratie -> wat voor dingen, levels, signupdate, etc.
*login -> (wat voor) cookies -> levels

etc.

IDD! maar zo begin je niet. Papier is een hulpstuk. Evenals commentaar in je code!
Offline Scythen - 05/01/2007 22:34 (laatste wijziging 05/01/2007 22:36)
Avatar van Scythen PHP gevorderde lol, met html een inlog maken? nee dat wil je niet.

ja.. inderdaad het is een hulpstuk, bouwplan genoemd. Met kennis kan je die bouwplan uitvoeren.

leuk heh? =)

Moet zeggen dat ik ook al enig tijd een RPG wil maken, en ik kom niet ver.
Offline Dragonking - 05/01/2007 22:36
Avatar van Dragonking Nieuw lid Naja heb eens een standaart ding gebruikt (inloggen met HTML) in mijn noob tijdperk. Heb dat ding bestudeert enzo.

en commetaar bij PHP is toch met:

// commetaar

of
/* commetaar

*/

of was dat andersom.  
Offline marten - 05/01/2007 22:38
Avatar van marten Beheerder Je moet het dus nog leren?
Kijk dan gelijk naar phpdocumentor zodat je het gelijk goed leert 
Offline Scythen - 05/01/2007 22:39
Avatar van Scythen PHP gevorderde Oh mijn god, je moet het nog helemaal leren?

begin maar eens met 'echo', dan 'variable' dan 'arrays' etc. Begin met kleine php scriptjes door te lezen, uit te voeren, eventueel bewerken.
Offline Dragonking - 05/01/2007 22:51
Avatar van Dragonking Nieuw lid Ik wil wel ff zeggen dat het idee niet helaam bij mij lag maar die ander zij doe jij het nou maar (omdat ik HTML goed beheers  )
Offline marten - 05/01/2007 22:54
Avatar van marten Beheerder nou ik zou zeggen doe jij het ook maar niet 
Offline SomaQan - 05/01/2007 23:01 (laatste wijziging 05/01/2007 23:02)
Avatar van SomaQan PHP beginner met HTML kun je wel en login maken maar geen systeem  

Zelfs als je tutorials door leest lukt het je niet je moet echt een paar maanden goed tutorials door lezen om zo iets te kunnen maken  
Offline marten - 05/01/2007 23:03
Avatar van marten Beheerder je leert php door te doen
je leert php goed door veel te doen.
Offline SomaQan - 05/01/2007 23:06
Citaat:
je leert php door te doen
je leert php goed door veel te doen.

En ook door te kijken naar bestaande scripts hoe ze allemaal in elkaar steken, zo heb ik het teminsten wel geleerd door een beetje tutorials door te lezen en door goed te kijken naar scripts  
Offline marten - 05/01/2007 23:07
Citaat:
En ook door te kijken naar bestaande scripts hoe ze allemaal in elkaar steken, zo heb ik het teminsten wel geleerd door een beetje tutorials door te lezen en door goed te kijken naar scripts

mwah

6 vd 10 scripts zitten slecht in elkaar
Offline Dragonking - 05/01/2007 23:08
Avatar van Dragonking Nieuw lid Snap nu echo (toch wel het makkelijkste, he) en ben nu aan de variabele begonnen. Net zoals mijngetal in het voorbeeld. Ik heb nu dus een variabel met $mijnnaam = [naam weggehaald, is privicey];

echo = "$mijnnaam" ;

Maar hij werkt. Geen zin om ff die code helemaal goed te tikken. Ben nu dus bezig aan true en false enzo.
Offline Xtent - 05/01/2007 23:09 (laatste wijziging 05/01/2007 23:10)
Citaat:
mwah

6 vd 10 scripts zitten slecht in elkaar

Hoe slecht een script ook in elkaar zit, als je het wat uit elkaar haalt en er wat aan knutsels leer je er bij het begin heel wat van.
Ook al is het meestal niet de beste methode.

@ hierboven

echo = "$mijnnaam";
wtf? wat denk je van

<?php
echo $mijnnaam;
?>
Offline Scythen - 05/01/2007 23:12
Avatar van Scythen PHP gevorderde Volgens mij hebben we hier iemand die het in 5 min wil leren, en in 15 min wil maken.

Forget it buddy, ik ken professionele programmeurs die er 2 jaar mee bezig zijn/waren (nogal uitgebreid spel, maar toch)
Offline Dragonking - 05/01/2007 23:16
Avatar van Dragonking Nieuw lid @xtent: Owja. Ik zie het. Ik zie het. Naja.

@Scythen: Ik sprak die eprsoon op msn en het eerste wat ik zei was:
"Dat gaat lang duren, minimaal een half jaar ofzo. Ik denk zelf niet dat het gaat lukken. Ik heb er namelijk geen verstand van." iets in die zin. Maar heb wel iets te doen voor de komende tijd (namelijk php leren, php gebruiken enzo) 
Offline Scythen - 05/01/2007 23:17 (laatste wijziging 05/01/2007 23:17)
Avatar van Scythen PHP gevorderde Je bent wel enthousiast en fanatiek, dat is alvast 1 ding. Je moet ook creatief en veel fantasie hebben.. vooral met RPGs.

Begin gewoon klein, kleine formuliertjes..
Offline Dragonking - 05/01/2007 23:20 (laatste wijziging 05/01/2007 23:21)
Avatar van Dragonking Nieuw lid Ha ha dat heb ik wel. Zoals eerder vermeld wordt het thema pokémon ben daar echt fan van, en teken ook de heledag pokémon enzo. En ik fantaseer altijd gekke dingen enzo.

Wijziging: Ik heb dat stuk over integers ofzo gelezen en snap er niks van, zijn integers belangrijk?
Offline Scythen - 05/01/2007 23:21
Avatar van Scythen PHP gevorderde Wacht met design, eerst structureel.. dat is waar ik ben achter gekomen na het leren van php.
Offline Xtent - 05/01/2007 23:22 (laatste wijziging 05/01/2007 23:24)
Avatar van Xtent Onbekend @ Dragonking:
Integers zijn gewoon cijfers
1 13 59 928 etc.

Edit:
Lees ook je PM even..
Offline Dragonking - 05/01/2007 23:24
Avatar van Dragonking Nieuw lid Ow nu snap ik het wel. Je zegt gewoon de waarde van de variabele en die laat je vervolgens zien met echo.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s