Verjaardag
remon23 - 03/01/2007 22:24
|
Nieuw lid |
|
Hallo iedereen ik heb een vraag.
op mijn website. een profielen site wil ik op de index verjaardagen laten zien. met de volgende code
<tr><td class="titel">Verjaardagen</td></tr>
<tr><td class="content">';
$sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE 'geboortedatum' like date('d-m')%";
$result = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($result)==0){
echo "(Geen Verjaardag Vandaag!)";
}else{
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
if ($row['geslacht'] == 'Man'){
$img = "<font color=\"#0099CC\">(m)</font>";
}
elseif ($row['geslacht'] == 'Vrouw') {
$img = "<font color=\"#FF9999\">(v)</font>";
}
echo "<a href=\"http://www.partybox4u.com/leden/profiel.php?naam=".$row['gebruikersnaam']."\">".$row['gebruikersnaam']."</a>".$img."<br />";
}
}
?>
<?
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
// code
}
echo'<tr><td class="bottom"> </td></tr>
</table>
<tr><td class="titel">Verjaardagen</td></tr> <tr><td class="content">'; $sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE 'geboortedatum' like date('d-m')%"; $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); if(mysql_num_rows($result)==0){ echo "(Geen Verjaardag Vandaag!)"; }else{ while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ if ($row['geslacht'] == 'Man'){ $img = "<font color=\"#0099CC\">(m)</font>"; } elseif ($row['geslacht'] == 'Vrouw') { $img = "<font color=\"#FF9999\">(v)</font>"; } echo "<a href=\"http://www.partybox4u.com/leden/profiel.php?naam=".$row['gebruikersnaam']."\">".$row['gebruikersnaam']."</a>".$img."<br />"; } } ?> <? // code } echo'<tr><td class="bottom"> </td></tr> </table>
zoals het hier staat heb ik het op me index geplaatst.
je ziet wel de tabel op de index alleen daarin geeft hij deze fout.
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
zou iemand mij misschien kunnen helpen welke fout ik maak.
|
11 antwoorden
Gesponsorde links |
|
Kr4nKz1n - 03/01/2007 22:39 (laatste wijziging 03/01/2007 22:44)
|
Onbekend |
|
<?php
$sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE geboortedatum LIKE '".date('d-m')."%'";
?>
<?php $sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE geboortedatum LIKE '".date('d-m')."%'"; ?>
Probeer dit. |
remon23 - 03/01/2007 22:41
|
Nieuw lid |
|
nee dan werkt het ok niet dan krijg ik deze fout
Parse error: syntax error, unexpected '<' in /home/partybox4u/domains/partybox4u.com/public_html/index.php on line 142
en in die line staat
|
Kr4nKz1n - 03/01/2007 22:42
|
Onbekend |
|
En wat staat er voor die line? |
Xtent - 03/01/2007 22:43
|
Onbekend |
|
@ Kr4nKz1n je geeft die query wel maar je zet nog een e achter LIKE, hij kan die ook gewoon erbij hebben gekopieerd. |
Kr4nKz1n - 03/01/2007 22:44
|
Onbekend |
|
Oow dankje Xtent mijn fout. Helemaal niet gezien, ben er niet echt bij met mijn hoofd. Thnkz man!
Ik heb het bewerkt. En ook hier:
<?php
$sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE geboortedatum LIKE '".date('d-m')."%'";
?>
<?php $sql = "SELECT id, gebruikersnaam, geslacht, geboortedatum FROM leden WHERE geboortedatum LIKE '".date('d-m')."%'"; ?>
|
remon23 - 03/01/2007 22:46 (laatste wijziging 03/01/2007 22:48)
|
Nieuw lid |
|
voor die line. !!
dat staat boven aan. in die code.
waarmee ik deze topic begonnen ben dus als ik die code verander heb ik dit stukje
van jou
<?php
?>
en dan geeft die die fout en boven die line staat deze code
<table width="100%" cellspacing="0">
<tr><td class="titel">Verjaardagen</td></tr>
<tr><td class="content">';
<table width="100%" cellspacing="0"> <tr><td class="titel">Verjaardagen</td></tr> <tr><td class="content">';
nogsteeds de zelfde fout ik had die e zelf al gezien |
Kr4nKz1n - 03/01/2007 22:47
|
Onbekend |
|
<?php
?>
Deze moet je gebruiken man, my bad. |
Xtent - 03/01/2007 22:50 (laatste wijziging 03/01/2007 22:53)
|
Onbekend |
|
Remon23, zou je een aantal lijnen willen geven om de regel waar die de fout geeft?
edit; @ hierboven, best logisch als je de php tags opent wanneer ze al geopent zijn. |
Kr4nKz1n - 03/01/2007 22:50 (laatste wijziging 03/01/2007 22:53)
|
Onbekend |
|
Ik lees het ja.
Zou je meer coding willen geven.
line 142 geeft een error zeg je.
Dan wil ik de lines
132 t/m 145
Mooi zo.
Ik vond die <?php al vreemd maja.
Opgelost.
S6 |