login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

actie met mysql

Offline compudoc - 27/12/2006 16:36
Avatar van compudocPHP beginner sorry voor de domme titel maar ik wist geen andere. Nu mijn vraag:
Soms zie je wel eens op een pagina die in php is en werkt met een mysql database dit: er staat een tabel en achteraan staat bieden. Dus je kan een bod doen op dit product wat in de database staat.

<product> <verkoper> <minimale bod> <kleine beschrijving> <actie>

het gaat om <actie> dus bieden in dit geval hoe kan ik het script laten weten om welk product het gaat waar op geboden moet worden?

alvast bedankt en ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline raza - 27/12/2006 16:38
Avatar van raza HTML beginner je zal een extra tabel moeten maken met de volgende informatie:

productid
bod
userid

evt:
datum, ...
Offline compudoc - 27/12/2006 16:40
Avatar van compudoc PHP beginner ja maar hoe moet ik automatisch een link krijgen voor bieden op het goede product?
Offline Ultimatum - 27/12/2006 16:41 (laatste wijziging 27/12/2006 16:43)
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je dan bied moet er in de url een extra ding staan genaam productid/id of hoe je het wilt noemen en aan de hand van dat id kan je gegevens uit de database halen en weet je dus ook om wel product het gaat

iets grotere uitleg van wat raza al zei 

doe je bijvoorbeeld zo:
<a href='bieden.php?id=<?= $id ?>'>Bied op product: <?= $product ?>'></a>

$id en $product komen uit de database dus dan zou je dit kunnen krijgen:

<a href='bieden.php?id=222'>Bied op product: product x</a>
Offline compudoc - 27/12/2006 16:44 (laatste wijziging 27/12/2006 16:45)
Avatar van compudoc PHP beginner klein voorbeeldje aub.
het hoeft niet voor me gemaakt te worden maar ik snap er niks van 

oke, dat snap ik nu maar nog steeds niet hoe ik dat script voor te bieden zover krijg dat hij automatisch het goede doet.
Offline Ultimatum - 27/12/2006 16:49
Avatar van Ultimatum PHP expert dan maak je dus een bieden.php pagina

en daar ga je controleren of id numeric is, of het bestaat, groter is dan 0 en kleiner dan het aantal producten in je database (je moet niet hebben dat iemand op product 350 bied en dat je maar 300 producten aanbied)

en dan haal je de gegevens dmv dat id uit de database (mysql_query("SELECT * FROM producten WHERE id = '".$_GET['id']."'");)

en dan kan je iets maken hoe je kan bieden

maar lees eerst dit eens, want dit is basis mysql
http://www.site...p;type=int
Offline compudoc - 27/12/2006 16:52 (laatste wijziging 27/12/2006 21:23)
Avatar van compudoc PHP beginner hoe moet ik checken of het id (bieden.php?id=2) bestaat?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.224s