login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Memory size

Offline SilVeX - 26/12/2006 01:17
Avatar van SilVeXHTML beginner Ik heb een spel gemaakt, maar als ik een battle win dan geeft hij deze error:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 83 bytes) in /var/www/kris/spel/index.php on line 4964

Ik heb deze nog nooit meegemaakt en kon ook niks bruikbaars met google vinden . . .

Weet 1 van jullie dit?

Groeten
Kris

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 26/12/2006 01:51 (laatste wijziging 26/12/2006 01:52)
Avatar van vinTage Nieuw lid op regel 273 van dingske.php de ( veranderen naar {

^^

ik ken die error ook nog niet, maar het lijkt erop dat je teveel data aan e.o.a toekent....hoe dat te omzeilen.?.?
Offline SilVeX - 26/12/2006 02:04
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik heb een index.php die bestaat uit 7168 regels. . .
Daarnaast heb ik mijn header/footer (met mijn menu's) en dan heb ik voor elk type query een aparte pagina. . .

Dit is regel 4964:
  1. <?
  2. $attacklog .= "<hr>" . $Dname . " hits " . $Aname . " with his/her " . $Dwn . " and does " . $Ddamage . " damage. " . $Aname . "s HP: (" . $AttackHP . "/" . $AmHP . ")";
  3. ?>
Offline vinTage - 26/12/2006 02:12
Avatar van vinTage Nieuw lid probeer dit eens te veranderen:

http://www.tech...ps777.html
Offline SilVeX - 26/12/2006 13:01
Avatar van SilVeX HTML beginner ik heb nu bovenaan mijn script staan:

1. <?
  2. ini_set("memory_limit","130M");
  3. ?>

Maar dan geeft hij gewoon de error
Citaat:
Fatal error: Allowed memory size of 136314880 bytes exhausted (tried to allocate 82 bytes) in /var/www/kris/spel/index.php on line 4965

Heeft iemand een andere oplossing?
Offline marten - 26/12/2006 13:03
Citaat:
Ik heb een index.php die bestaat uit 7168 regels. . .

Dan doe je heel wat verkeerds.....
Probeer die index.php eens in verschillende stukken te hakken.
Offline timo - 26/12/2006 13:03
Avatar van timo PHP ver gevorderde mss laat je host het niet toe dat je die memory_limit wijzigt?
Offline SilVeX - 26/12/2006 13:57
Citaat:
Dan doe je heel wat verkeerds.....
Probeer die index.php eens in verschillende stukken te hakken.

Maar zo is mijn site wel lekker snel, en het zou behoorlijk veel werk zijn om hem in stukken te hakken.

Is er niet een andere manier om dit op te lossen?
Offline Dark_Paul - 26/12/2006 14:48 (laatste wijziging 26/12/2006 14:51)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde
Citaat:
Maar zo is mijn site wel lekker snel, en het zou behoorlijk veel werk zijn om hem in stukken te hakken.

Het maakt helemaal niets uit of je je site opdeelt in stukken, of in één lap houdt.
Sterker nog, ik denk dat je site sneller gaat worden, als je werkt met requires/includes. Dan heb je niet één file van een x-aantal kb's/mb's, maar allemaal kleinere bestanden.
Naar mijn weten scheelt dat dus parse-tijd.

Plus dat debuggen zo niet erg prettig werkt, al helemaal niet als iemand anders er iets mee wil doen.
Parse error op lijn 5048, dan moet je dus eerst een half uur scrollen voordat je daar bent. Vervolgens blijkt er bovenin, op lijn 4 een acolade oid niet afgesloten te zijn, zoek de fout maar eens.
Offline Ultimatum - 26/12/2006 14:58
Avatar van Ultimatum PHP expert Dark_Paul je kan het ook interperteren als: omdat je veel includes/requires gebruikt heeft hij ook veel parsetijd om de hele tijd de files te includen terwijl je als je met 1 file werkt je alles in 1 keer tegelijk laad
Offline Dark_Paul - 26/12/2006 15:34
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Maar moet je wel steeds alle files includen?
Ik neem aan dat er een berg if-else-statements inzit, die kan je dus vervangen door requires.
Offline SilVeX - 27/12/2006 00:53
Citaat:
Ik neem aan dat er een berg if-else-statements inzit, die kan je dus vervangen door requires.

Jij bedoeld iets als dit:

waar nu:
  1. <?
  2. if(inh() == maakguild){
  3. hier alle info voor het aanmaken van een guild
  4. }
  5. ?>

Vervangen door:
  1. <?
  2. if(inh() == maakguild){
  3. require ('maakguild.php');
  4. }