PHP interesse |
|
Oi,
kheb ier een scriptje voor gigs,
maar ik heb een deel van het script gekopieerd om deze op de voorpagina te tonen welke optredens nog moeten komen,
maar het jammere is, om die informatie uit de sql te halen moet ik achter iedere url &id= plaatsen.
Das wel vet lastig kan ik deze informatie ook opvragen zonder dat in me url te moeten plaatsen?
script:
<?php
//De database server, meestal is dat localhost
$db_server = "localhost";
//Je login naam bij je database
$db_login = "*******";
//Je wachtwoord voor je database
$db_pass = "You Wish!!";
//Naam van de database
$db_naam = "*******";
//Naam van de table waar alles in staat
$tabel_naam = "***";
//verbind met database
mysql_connect($db_server, $db_login, $db_pass) or die("Er kan geen verbinding gemaakt worden met de database, MySQL retouneerde: ".mysql_error());
mysql_select_db($db_naam) or die("Er kan geen database geselecteerd worden. MySQL retouneerde devolgende error: ".mysql_error());
//overzicht
if (isset ($_GET['id'])){
//weergeeft coming
$c_sql = "SELECT * FROM ".$tabel_naam." WHERE datum >= curdate()";
$c_res = mysql_query($c_sql) or die("De gegevens konden niet opgehaald worden. MySQL retouneerde: ".mysql_errno().": ".mysql_error());
echo "<div class=kopklein>Coming up:</div><br>";
if (mysql_num_rows($c_res) >= 1) {
while ($c_row = mysql_fetch_assoc($c_res)) {
echo '<a class="h2" href="index.php?page=gigs&c_id='.$c_row['id'].'">'.$c_row['podium'].', '.$c_row['plaats'].'</a><br>';
}
} else {
echo "No Gigs Planned<br>";
}
}
?>
<?php //De database server, meestal is dat localhost $db_server = "localhost"; //Je login naam bij je database $db_login = "*******"; //Je wachtwoord voor je database $db_pass = "You Wish!!"; //Naam van de database $db_naam = "*******"; //Naam van de table waar alles in staat $tabel_naam = "***"; //verbind met database mysql_connect($db_server, $db_login, $db_pass) or die("Er kan geen verbinding gemaakt worden met de database, MySQL retouneerde: ".mysql_error()); //overzicht if (isset ($_GET['id'])){ //weergeeft coming $c_sql = "SELECT * FROM ".$tabel_naam." WHERE datum >= curdate()"; echo "<div class=kopklein>Coming up:</div><br>"; echo '<a class="h2" href="index.php?page=gigs&c_id='.$c_row['id'].'">'.$c_row['podium'].', '.$c_row['plaats'].'</a><br>'; } } else { echo "No Gigs Planned<br>"; } } ?>
|