login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uitleg mysql_fetch_" "

Offline Wave6 - 22/12/2006 01:54 (laatste wijziging 24/12/2006 15:45)
Avatar van Wave6PHP beginner Rare naam dat weet ik.

Maar even gewoon een simpele vraag.
Ik weet echter wel wat je met de codes kan. maar wat betekent het nu eigenlijk? het begin kan ik je wel zeggen maar wat beteken fetch? *denkt zelf iets van uitpakken of iets daarbij in de buurt* maar dit is misschien wel een vage topic maar ik wed dat er zeker wel beginners zijn die het interresant vinden om te weten wat ze eigenlijk intypen.

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 22/12/2006 02:14
Avatar van vinTage Nieuw lid k vind dat eigenlijk wel een deftige vraag !

Ik gebruik altijd fetch_array (al sla je me dood waarom)
Het enige wat ik daarvan weet is dat hij volgens sitemasters niet de traagste functie is.
Offline Ultimatum - 22/12/2006 06:43
Avatar van Ultimatum PHP expert fetchen betekent het uitpakken van een bestand, wat in dit geval dus de geselecteerde query betekent, na de _ geef je dus aan hoe: array voor in arrayvorm, row voro een gehele rij uit de tabel(len) en assoc heb ik geen idee van 
Offline vinTage - 22/12/2006 07:18
Avatar van vinTage Nieuw lid ow, ik was weer te vroeg met mn comment, ik dacht dat je geintreseerd was in de verschillende manieren van fetchen...vandaar dat ik al aankwam met mn array 

fetchen betekent pakken.
Offline zamna - 22/12/2006 08:21 (laatste wijziging 22/12/2006 08:25)
Avatar van zamna HTML beginner http://be.php.n...-array.php
en
http://be.php.n...-assoc.php

Lees de voorbeelden en normaal snap je het  

BTW:
Citaat:
Belangrijk is het door te hebben dat mysql_fetch_array() is niet significant langzamer dan het gebruik van mysql_fetch_row(), terwijl het een duidelijke toegevoegde waarde heeft.

Maakt dus in feite niet veel uit welke functie je gebruikt hé  

EDIT:
nog een mogelijkheid, eentje die ik meestal gebruik:
http://be.php.net/mysql_fetch_object
Offline Kr4nKz1n - 22/12/2006 08:54
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Jammer genoeg is object wel de meest gebruikte functie.
Uit eigen ervaring weet ik dat veel mensen leren programmeren met object en later overstappen op array of assoc. Ik zelf gebruik altijd assoc omdat ik de array-methode gebruikt, erg fijn te gebruiken.

Dit maakt het mogelijk om bv. een functie te maken die automatisch waarde uit een tabel pakt en terug geeft d.m.v. een veldnaam.
  1. <?php
  2. function Information($fField)
  3. {
  4. global $_COOKIE;
  5. $field = mysql_query("SELECT ".$fField." FROM user WHERE id='".$_COOKIE['id']."''");
  6. $fie = mysql_fetch_assoc($field);
  7. return $fie[$fField];
  8. }
  9. ?>
Offline Dark_Paul - 22/12/2006 09:46
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik pakte eerst altijd array, maar de laatste tijd vooral assoc.
Het verschil: array geeft een array terug, die op twee manieren kan worden benaderd.
Via $arr['blaat'];
of $arr[0].
De assoc (zo is mij daar verteld), geeft ook een array terug, maar die kan enkel worden benaderd via $arr['veldnaam'].
Offline Wave6 - 22/12/2006 10:33
Avatar van Wave6 PHP beginner Kijk en nu is het mij duidelijk wat ik in type want ik weet wel wat ze allemaal kunnen en hoe je ze moet benaderen. Maar ik wist gewoon niet wat er letterlijk stond. en net wat ik zei in me eerste post is dat ik dacht dat fetch wel iets met uitpakken te maken had.:P dus ik zat in de goede richting:P. ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite:)

groeten D_O
Offline nemesiskoen - 22/12/2006 13:34
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
fetchen betekent het uitpakken van een bestand

Waar in godsnaam heb jij het over? Waar heb je die onzin gelezen?

Op de achtergrond, in mijn models/dba, maak ik gebruik van fetch_assoc, maar eigenlijk meestal sla ik dat op en ga ik er met foreach in mijn controllers over... dit is mss een kwart miliseconde trager maar het leest echt een stuk normaler dan 'while($users = mysql_fetch_assoc($query)) {', en controllers zijn all about duidelijkheid:-)
Offline timmie_loots - 24/12/2006 01:52
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde @Vage:

Uhm?

Wat is het verschil tussen while() { // verwerking} en foreach() { // verwerking }?
Offline Kr4nKz1n - 24/12/2006 01:53
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend foreach loopt simpelweg door een array, while is een loop.
www.php.net/foreach
www.php.net/while
Offline Wave6 - 24/12/2006 09:24
Avatar van Wave6 PHP beginner On topic guys.
Offline raza - 24/12/2006 14:32
Avatar van raza HTML beginner fetch_array zorgt er gewoon voor dat uw query resultaat omgezet wordt naar een array in php.
Offline Wave6 - 24/12/2006 15:00
Avatar van Wave6 PHP beginner Ja Raza dat wist ikongeveer ook wel. maar wat ik gewoon wou weten is wat er nou letterlijk stond snap je:) maar in ieder geval bedankt voor je uitleg:)
Offline marten - 24/12/2006 15:10
Avatar van marten Beheerder maar eh....
Is het nu msql_fetch_ of mysql_fetch?
Zit nogal een verschil in.
Offline Wave6 - 24/12/2006 15:44
Avatar van Wave6 PHP beginner Sorry hoor ik ben de enige niet die wel is typfouten maakt.
jij net zo goed denk ik. 
Offline marten - 24/12/2006 17:09
Avatar van marten Beheerder Ja maar hoe kan ik weten of je een typfout maakt? Het bestaat alle bij D_O. Je hebt MySQL en ook M-SQL om het zo maar even te zeggen 
Offline beckers - 24/12/2006 18:40
Avatar van beckers Nieuw lid *Even woordenboek nemen*

to fetch: "(op)halen"; synoniemen: to call for, to collect, to get, to pick up.
Offline Wave6 - 24/12/2006 20:05
Avatar van Wave6 PHP beginner Nou ja jongens bedankt in iedergeval en mijn excuses voor Marten. ik wist niet dat M-SQL ook bestond. dus alsnog sorry
Offline timo - 24/12/2006 20:15
Avatar van timo PHP ver gevorderde dat is toch weer MSSQL
Offline Wave6 - 24/12/2006 20:18
Avatar van Wave6 PHP beginner Je bedoeld Microsoft SQL Server?
Offline timo - 24/12/2006 20:20
Avatar van timo PHP ver gevorderde jah, bestaat er ook nog een MSQL? Wat is dat dan weer:S
Offline Den_Tomme - 24/12/2006 22:27
Avatar van Den_Tomme PHP interesse Neen maar wel een SQL en een postgresql, ...
Offline Rens - 24/12/2006 22:31 (laatste wijziging 24/12/2006 22:32)

Crew algemeen
Wat neen?
MSQL Bestaat zeer zeker wel hoor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/MSQL

En zo heb je ook nog een MSSQL...

edit; Nu weer back ontopic graag...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.236s